V některých případech není možné Avast odinstalovat standardním způsobem. V takovém případě lze Avast odinstalovat za použití odinstalačního programu aswClear:
Pokud nemáte momentální možnost připojit se k internetu, nebo je stahování pomalé, můžete instalaci stáhnout i z místního serveru Avast (Okolní počítače, Servery, Avast), tato verze ale většinou není ta nejaktuálnější a je třeba ji po instalaci přes internet aktualizovat.
Po instalaci Avastu 4 Professional vložte náš licenční klíč.
Možné problémy :
Pokud se nemůžete ke stránce s licenčním klíčem přilogovat a objeví se hlášení: " Vaše uživatelské jméno nebo heslo nelze ověřit " a jste přesvědčeni o tom, že Vaše užívatelske jméno i heslo je správné, požádejte svého kolegu o přilogovaní pomocí jeho jména a hesla. Závada je způsobena špatným přenosem několika typů znaků, které předává samoobslužný skript serveru.
Klíč pro aktuální verzi Avastu je také dostupný bez heslazde , avšak pouze z interní sítě FZÚ. Možností k získání klíče z lokality mimo ústav je pak použít VPN, licence AVASTu je však pouze pro použití ve FZÚ, takže takovéto řešení by mohlo nastat pouze ve vyjímečném případu .
Pokud již dříve instalovaný Avast 4.x i po vložení nového licenčního klíče hlásí :"Licence pro tento produkt je neplatná nebo prošlá", je bohužel třebaAvast 4.x odinstalovat a to doporučeným způsobem (viz výše) a znovu nainstalovat (pokud možno jeho nejnovější verzi) a opět vložit náš licenční klíč. Závada patrně souvisí s nesmazaným zápisem týkajícího se platnosti klíče v registru Windows, při upgrade nebo odinstalaci Avastu.