![]() |
|
Close Help |
Hudební věda XLIII (2006), No. 1 |
O B S A H • C O N T E N T |
Klaus Döge
„…sich den schöpferischen Vorhaben des Meisters anzunähern…“.
K historii souborných vydání děl českých skladatelů [„…Approaching the Creative Intentions of Masters…“ The History of the Complete Editions of Works by Czech Composers; Zur Geschichte der tschechischen Gesamtausgaben]
/5–14/
Erich Wolfgang Partsch
Gustav Mahler dirigiert Antonín Dvořák in Wien. Ein Beitrag zur frühen Dvořák-Rezeption [Gustav Mahler Conducts Antonín Dvořák´s Work in Vienna. A Contribution to the Early Reception of Dvořák; Gustav Mahler diriguje Antonína Dvořáka ve Vídni. Příspěvek k rané dvořákovské recepci].
/15–26/
Zdeněk Nouza
Jaký vztah měl muzikolog Vladimír Helfert k tvorbě Josefa Suka? [What Was the Relationship of the Musicologist Vladimír Helfert to the Compositions of Josef Suk?].
/27–38/
Jitka Bajgarová – Josef Šebesta
Ukrajinští studenti na pražské konzervatoři v období první Československé republiky 1918–1938 [Ukrainian Students at Prague Conservatoire During the First Czechoslovakian Republic 1918–1938; Ukrainische Studenten am Prager Konservatorium in der Zeit der ersten Tschechoslowakischen Republik 1918–1938].
/39–58/
Martin Flašar
Jan Novák, žák Bohuslava Martinů [Jan Novák, a Pupil of Bohuslav Martinů].
/59–74/
RECENZE
Mirka Zemanová
Janáček. A Composer’s Life, London 2002. (Eva Drlíková)
/75–78/
M. Pospíšil, A. Jacobshagen, F. Claudon, M. Ottlová (ed.), Praha 2003
Le rayonnement de l’opéra-comique en Europe au XIXe siecle. Prague 12–14 mai 1999. (Jarmila Gabrielová)
/78–80/
Therese Bruggisser-Lanker
Musik und Liturgie im Kloster St. Gallen in Spätmittelalter und Renaissance, Göttingen 2004. (Hana Vlhová-Wörner)
/80–82/
Miloš Štědroň – Dušan Šlosar
Dějiny české hudební terminologie [The History of Czech Musical Terminology] Brno 2004. (Kamil Bartoň)
/82–85/
M. Hronek a O. Pulkert (ed.)
Beethoven. Osobnost génia v korespondenci [Beethoven: The Ingenious Personality in Correspondence] Praha 2004. (Jana Fojtíková)
/85–87/
Miloš Hons
Hudba zvaná symfonie [Music Called the Symphony] Praha 2005. (Miroslav Karel Černý)
/87–90/
Helena Kazárová
Barokní taneční formy [Baroque Dance Forms] Praha 2005. (Jana Spáčilová)
/90–93/
Vladimír Karbusický
Geschichte des böhmischen Musiktheaters, M. Unseld, A. Schneider, P. Petersen (ed.), Hamburg 2005. (Adolf Scherl)
/93–95/
Torsten Fuchs (ed.)
Die böhmischen Länder als Orgellandschaft. Festschrift Hans Nadler, Praha 2005. (Jiří Sehnal)
/95–96/
KONFERENCE
David Eben – Lenka Mráčková
Medieval and Renaissance Music Conference, Université François-Rabelais de Tours, Centre d´Études Supérieures de la Renaissance, 13.–16. 7. 2005.
/97–98/
Michaela Freemanová
Musik-Sammlungen – Speicher interkultureller Prozesse [Music Collections – Repositories of Intercultural Processes] Bonn, 28. 9. – 1. 10. 2005.
/98–99/
Jarmila Procházková
Od lidové písně k evropské etnologii – 100 let Etnologického ústavu Akademie věd [>From Folk Song to European Ethnology – the Centennial of the Institute of Ethnology, the Academy of Sciences] Brno 5.–7. 10. 2005.
/99–100/
Jan Baťa
Kutnohorské hudební rukopisy, interdisciplinární seminář [The Musical Manuscripts in Kutná Hora, an Interdisciplinary Seminar] Kutná Hora, 6. 10. 2005.
/100–101/
Michaela Freemanová
40. Hudobná kultúra starších dejín na území Slovenska do 19. storočia. Európské vplyvy, domáce špecifiká [The Musical Culture of Early History in Slovakia Up to the 19th Century: European Influences, Local Specifics] Bratislava 7.–9. 11. 2005.
/101–102/
Milada Jonášová
Incontri musicologici 2005 „Il dramma per musica al tempo del Farinelli. Nel 300° anniversario della nascita di Carlo Broschi detto il Farinelli“ [The Musicological Meeting 2005 „The Dramma Per Musica in the Days of Farinelli. To the Tercentennial Birth Anniversary of Carlo Broschi Also Known as Farinelli“] Bologna 10.–11. 11. 2005.
/102–103/
INFORMATORIUM
Markéta Hallová, David Beveridge, Jiří Berkovec, Zdeněk Nouza
Vzpomínky na Miroslava Nového [In Remembrance of Miroslav Nový].
/104–108/
Lucie Berná
10 let Institutu Bohuslava Martinů v Praze (1995–2005) [10 Years of the Bohuslav Martinů Institute in Prague (1995–2005)].
/108–109/
Zuzana Petrášková
Zpráva o projektu přípravy tematických katalogů historických hudebních sbírek uložených na území Čech a Moravy [A Report on the Project of Preparing Thematic Catalogues of Historical Musical Collections Preserved in Bohemia and Moravia].
/110–11/1
[Zpět na Seznam časopisů] [Back to List of journals] |