![]() |
|
Close Help |
Hudební věda XLII (2005), No. 1 |
O B S A H • C O N T E N T |
David R. Beveridge
Dvořák's Formal Education Outside Music [Dvořákovo mimohudební školní vzdělání].
/5–48/
Mirijam Dagmar Streibl
Die Macht der Inspiration. „Die Kreutzersonate“ von L. N. Tolstoj als Schlüssel zu Leoš Janáčeks 1. Streichquartett [Moc inspirace. „Kreutzerova sonáta“ L. N. Tolstého jako klíč k 1. smyčcovému kvartetu Leoše Janáčka; The Power of Inspiration. The “Kreutzer Sonata” by L. N. Tolstoy as a key to Leoš Janáček’s String Quartet No. 1].
/49–62/
Mikuláš Bek
A Social Critique of Czech Musicality: A Typology of Listeners to Music [Sociální kritika české hudebnosti. K typologii hudebních posluchačů].
/63–78/
RECENZE
Daniel Leech-Wilkinson
The Modern Invention of Medieval Music. Scholarship, Ideology, Performance, Cambridge 2002. (Hana Vlhová-Wörner)
/79–82/
Rudolf Pečman
Vladimír Helfert, Brno 2003. (Jarmila Gabrielová)
/82–83/
Margit L. McCorkle
Robert Schumann. Thematisch-Bibliographisches Werkverzeichnis, München 2003. (Marta Ottlová)
/84–86/
Leoš Janáček (ed. Theodora Straková a Eva Drlíková)
Literární dílo (1875–1928): Fejetony, studie, kritiky, recenze, glosy, přednášky, proslovy, sylaby a skici; Literární dílo (1875–1928): Články, studie, koncepty, sylaby, zlomky, neúplné skici, excerpce, membra disjecta, autorizované opisy [Literary works (1875–1928). Feuilletons, studies, reviews, glosses, lectures, speeches, syllabuses and sketches; Leoš Janáček: Literary works (1875–1928). Articles, studies, concepts, syllabuses, fragments, incomplete outlines, excerpts, membra disjecta, authorised transcriptions ], Brno 2003. (Jarmila Procházková)
/87–90/
Helena Spurná (ed.)
Hudební divadlo jako výzva. Interdisciplinární texty [Music theatre as a challenge. Interdisciplinary texts], Praha 2004. (Jan Dehner)
/91–93/
Arnold Schönberg (ed. Ivan Vojtěch)
Styl a idea [Style and idea], Praha 2004. (Vladimír Zvara)
/93–95/
Metoda Kokole (ed.)
Gabriello Puliti: Sacri concentus (1614), Pungenti dardi spirituali (1618), Ljubljana 2001; Gabriello Puliti: Lilia convallium (1620), Sacri accenti (1620), Ljubljana 2002. (Jiří Sehnal)
/95–96/
KONFERENCE
Jan Baťa
Medieval and Renaissance Music Conference, Glasgow 15.–18. 7. 2004.
/97–98/
Tereza Kibicová, Jan Kachlík
The Work of Antonín Dvořák (1841–1904). Aspects of Composition – Problems of Editing – Reception, Praha 8.–11. 9. 2004.
/98–100/
Jitka Bajgarová
Konference o hudbě církevních společenství – „předtaktí“ nového projektu [Conference on the Music of Religious Communities – „Upbeat“ of a New Project], Lipsko 5.–6. 11. 2004.
/100–101/
Eva Drlíková
Mezinárodní konference „Fenomén Janáček včera a dnes“ [International Conference “Phenomenon Janáček in the Past and Present”], Brno 2.–3. 12. 2004.
/102–103/
Michaela Freemanová
Musikinstrumentenbau im interkulturellen Diskurs [The Making of Musical Instruments in Intercultural Discourse], Bonn 3.–5. 12. 2004.
/103–104/
INFORMATORIUM
Blanka Mizerová, Vladimír Maňas
Rukopisné poznámky Jiřího Janáčka (1815–1866) [The Hadnwritten Notes of Jiří Janáček],.
/105–112/
[Zpět na Seznam časopisů] [Back to List of journals] |