![]() |
|
Close Help |
Hudební věda XLI (2004), No. 1-2 |
O B S A H • C O N T E N T |
Nuria Schoenberg-Nono
„Danke, lieber Ivan…“.
/3–4/
STUDIE
Rudolf Stephan
Wiener Schule – Neue Musik. Überlegungen zu Begriff, Anfang und Ende [Vídeňská škola – Nová hudba. Úvaha o pojmu, o jejím začátku a konci].
/5–12/
Regina Busch
Schönbergs Aufzeichnungen über den musikalischen Gedanken [Schönbergovy zápisy o hudební myšlence].
/13–48/
Felix Wörner
Das Schönberg-Bild von Heinrich Jalowetz [Jalowtzův Schönberg].
/49–62/
Marta Ottlová
Schönbergův výrok o Smetanovi [Schönbergs Ausspruch über Smetana].
/63–70/
Cyril Šálek
Kovařovicovy retuše k Janáčkově „Její pastorkyni“ a jejich vztah k dramaturgii díla [Kovařovic’ Retuschen in Janáčeks „Jenůfa“ und ihre Beziehung zur Dramaturgie des Werkes].
/71–84/
Pavel Kordík
La modernité de Vítězslav Novák dans le cycle des mélodies „Údolí Nového království“ [La Vallée du nouveau royaume], op. 31, 1903 [Novákova modernost na pozadí písňového cyklu „Údolí Nového království“].
/85–94/
Vladimír Zvara
Paul Hindemiths „Cardillac“ zwischen Expresionismus und deutscher Händelrenaissance [Cardillac Paula Hindemitha medzi expresionizmom a nemeckou renesanciou diel G. F. Händela].
/95–106/
Jan FREI
Hudba jako zkušenost, hudba jako útvar [Musik als Erfahrung, Musik als Gestalt].
/107–118/
Jitka Bajgarová
„Hier geht es um Bekenntnis…“ Brucknerovská obec a brucknerovské aktivity v Litoměřicích 1929–1941 [Die Bruckner-Gemeinde und Bruckner-Aktivitäten in Leitmeritz 1929–1941].
/119–158/
Ondřej Maňour
Hudba mezi rozumem a citem. K vývoji kompozičního jazyka Jaroslava Novotného [Musik zwischen Verstand und Gefühl. Zur Entwicklung der Kompositionssprache bei Jaroslav Novotný].
/159–184/
Petra Simbartlová
Václav Štěpán. K opomíjenému skladatelskému odkazu významné osobnosti české hudební kultury [Zum vergessenen kompositorischen Werk einer bedeutenden Persönlichkeit der tschechischen Musikkultur].
/185–226/
Jarmila Gabrielová
Le Voyage de Thésée. K inspiračním zdrojům opery „Ariadna“ Bohuslava Martinů [On Inspiration Sources of Martinů’s Opera “Ariane”].
/227–236/
Karel Řičánek
Vzpomínky.
/237–240/
RECENZE
Dorothea Schröder
Zeitgeschichte auf der Opernbühne. Barockes Musiktheater in Hamburg im Dienst von Politik und Diplomatie (1690–1745), Göttingen 1998. (Lucie Maňourová)
/241–243/
Jeongwon Joe – Rose Theresa (eds.)
Between Opera and Cinema, New York – London, 2002;.
David Schroeder
Cinema's Illusions, Opera's Allure. The Operatic Impulse in Film, New York – London, 2002. (Tereza Havelková)
/243–246/
Mikuláš Bek
Konzervatoř Evropy? K sociologii české hudebnosti, Praha, 2003. (Josef Šebesta)
/246–249/
Milan Kuna
Exulantem proti své vůli: Život a dílo Karla Boleslava Jiráka, Praha 2003. (Vít Roubíček)
/249–254/
Vlastislav Matoušek
Rytmus a čas v etnické hudbě, Praha 2003. (Matěj Kratochvíl)
/254–255/
Martin Horyna (ed.)
Heinrich Isaac (ca 1450-1517) Missa Presulem ephebeatum, Praha 2002. (Paweł Gancarczyk)
/255–257/
Vratislav Bělský, Jiří Sehnal (ed.)
Adam Michna z Otradovic: Officium Vespertinum, Psalmi I. (Adam Michna z Otradovic, Compositiones vol. 6). (Tomáš Slavický)
/257–258/
KONFERENCE
Michaela Freemanová
24. plzeňské sympozium – „Vzdělání a osvěta v české kultuře 19. století“, 4.–6. března 2004.
/259/
Petra Kvasničková
Konference o skladatelském a hudebně teoretickém díle Jana Rychlíka, Praha 19. května 2004.
/259–261/
Jarmila Gabrielová
Kontroversen 2004. Wie tönt eine Nation? Nation. Musik. Nationalmusik im 19. Jahrhundert, Zürich 2.–4. 7. 2004.
/261–262/
[Zpět na Seznam časopisů] [Back to List of journals] |