Stať předkládá pohled na výuku psychologie u studentů s technickým vzděláním. Upozorňuje na nutnost respektovat specifika technického myšlení a přízpůsobit mu cíle, obsah i metody výuky. Studenti technických univerzit mívají různorodou předchozí zkušenost s výukou psychologie na středních školách a bývá proto nutné začít s její výukou na technické univerzitě od samého začátku. Kromě vzdělávacích cílů by učitel psychologie neměl podceňovat cíle formativní - budování a prohlubování pozitivních postojů techniků k psychologickým vědám tak, aby vyústily v připravenost technika doplňovat si poznatky z psychologie v celoživotním vzdělávání vždy, když je bude potřebovat. To platí jak pro inženýry v technické praxi, tak pro techniky studující učitelství odborných předmětů. Také příprava učebních textů z psychologie určená technikům musí respektovat určité požadavky na jejich přiměřený rozsah, odbornou náročnost, konzistenci a přehlednost textu, jakož i plynulost výkladu a kulturnost jazykového projevu. |