Záměr: Studie byla zaměřena na testování vnitřní struktuy a validitu revidovaného Inventáře přístupu k učení a studiu (ALSI), na podkladě dat získaných od českých studentů medicíny, a na ověření předpokladu vztahu stylu učení k pohlaví a akademické úspěšnosti. Soubor a procedura: Soubor tvořilo 159 studentů medicíny (99 žen, průměrný věk 18,2, SD = 0,7; 60 mužů, průměrný věk 18,5, SD = 1,3). Nástroj byl administrován po skončení přednášky, účast byla dobrovolná a žádný student neodmítl na výzkumu participovat. Statistická analýza: CFA a MIMIC modely byly testovány metodou strukturálních rovnic procedurou Robust Maximum Likelihood, standardní chyby i x2 byly korigovány použitím asymptonické kovarianční matice. Výsledky: Výsledky analýzy dat podpořily předpoklad existence 4-faktorové struktury dotazníku ALSI i předpoklad pozitivní asociace Hloubavého přístupu ke studiu a akademickéhmu výkonu, efekt pohlaví nebyl podpořen. Omezení studie: Nálezy této pilotní studie jsou limitovány především malým souborem, a proto je lze interpetovat pouze v kontextu třetího semestru studia medicíny. |