| |||
|
Analýza profilu výkonu v testu WISC-III u mimořádbě rozumově nadaných dětí s dyslexií Cílem prezentovaného výzkumu bylo zjistit zda existuje typický kognitivní profil výkonu v metodě WISC-III u rozumově nadaných dětí s dyslexií. Výzkumný soubor tvořily rozumově nadané děti s dyslexií, identifikované v pedagogicko-psychologických poradnách v celé ČR. Dosažené střední hodnoty v jednotlivých subtestech byly porovnány uvnitř výzkumné skupiny i mezi výzkumnou a kontrolní skupinou nadaných dětí bez dyslexie. Výzkum přinesl empirická zjištění o jistých diskrepancích ve výkonu, zejména rozpor mezi subtestem Vědomosti a Kódování a Opakování čísel. Rovněž v dimenzi označované jako Získané znalosti (Acquired knowledge) skóroval výzkumná skupina statisticky významně výše Portešová, Šárka - Čihounková, Jana - Jančová, Petra - Budíková, Marie (2008). Analýza profilu výkonu v testu WISC-III u mimořádbě rozumově nadaných dětí s dyslexií. Československá psychologie, 52, 4, 338-350. Abstract not available.