![]() |
Recreate all elements - Vykreslení všech prvků |
Tato funkce odstraní vynechání elementů při vykreslování. Elementy budou
vykresleny všechny. Tuto funkci je možno použít v případě potřeby pro přetvoření
struktury. Tím se rozumí vytvoření hran a stěn pro kreslení. Makro-funkce: RECREATE |
![]() |
Selected elements - Vykreslení vybraných prvků | Tato funkce nastaví vykreslování pouze vybrané množiny prvků.
Makro-funkce: SEL_ELEM |
![]() |
Create, Delete, Select component | Funkce umožňují vytvořit, zrušit a zvolit komponentu. Typ komponenty závisí na aktuálně
vybrané entitě - uzly, hrany, plochy, elementy. Před vytvořením komponenty je třeba vybrat nějaké uzly, hrany nebo plochy.
Po zvolení Create component je uživatel vyzván k zadání jména. Jméno je možno zvolit libovolné.
Při rušení a výběru komponent je zobrazen seznam již vytvořených komponent s určením jejich typu (uzly, hrany, ...). Makro-funkce: C_CREATE, "name" C_DELETE, "name" C_SELECT, "name" |
![]() |
Flood nodes - Automatický výběr uzlů šířením |
Tato funkce je přístupná pouze při nastavené entitě UZLY. Slouží k výběru hůře přístupných uzlů. Postup:
|
![]() |
Flood walls - Automatický výběr stěn šířením |
Tato funkce je přístupná pouze při nastavené entitě UZLY. Slouží k výběru hůře přístupných stěn. Postup:
|
![]() |
Flood elements - Automatický výběr prvků | Funkce vyznačí prvky, jejichž alespoň jeden uzel je označen. Makro-funkce: FLOOD_ELEM |
![]() |
Select quantity - Výběr podle hodnot nastavené veličiny |
Funkce umožňuje nastavit interval hodnot zvolené veličiny pro výběr uzlů nebo prvků. Prvek bude zařazen do vybrané množiny, pokud hodnota nastavené veličiny alespoň v jednom jeho uzlu leží v zadaném intervalu. Pokud žádný uzel neleží v daném intervalu, program se vrátí k zadání intervalu. Pro uzly je možno místo intervalu zadat MAX. Funkce pak označí uzly z vybrané množiny, nebo z celé množiny, ve kterých je maximální hodnota nastavené veličiny. Pro uzly je možno dále zadat např.: D 20. Pak funkce vybere ty uzly, u nichž se
hodnota veličiny v uzlu liší od různých prvků o více než 20%. To předpokládá
načtené výsledky s úhlem 0 (bez průměrování). |
![]() |
Hit element - Zvýraznění prvku | Funkce zvýrazní červenou barvou prvek, který je vybrán kursorem a levým tlačítkem myši. Ukončení se provede pravým tlačítkem myši. |
![]() |
Draw element number - Zvýraznění prvku č. | Funkce zvýrazní červenou barvou prvek, který je vybrán svým pořadovým číslem. Pokud není tento prvek vykreslen (leží uvnitř objemové sítě), budou vykresleny červenou barvou jeho uzly. |
![]() |
Next - Následující prvek | Funkce zvýrazní červeně následující prvek po dříve již zvýrazněnému prvku. |
![]() |
Previous - Předcházející prvek | Funkce zvýrazní červeně předcházející prvek dříve již zvýrazněnému prvku. |
![]() |
Coordinates - Souřadnice | Funkce zobrazuje pozici kursoru v reálném okně. Ukončení se provede pravým tlačítkem myši. |