Transformace promítání

Upozornění:Aktuální síť bude přepsána
Makro-funkce:TR_POINT,x,y,z x,y,z=souřadnice bodu
TR_PLANE,A,B,C,D,vx,vy,vz,proj Ax+By+Cz+D=0=rovnice roviny; vx,vy,vz=vektor směru promítání; proj=typ promítání (0=osové,1=rovnoběžné,2=středové)
TR_ELLIPSOID,x,y,z,Rx,Ry,Rz,vx,vy,vz,proj,near_far x,y,z=souřadnice středu; Rx,Ry,Rz=poloměry; vx,vy,vz=vektor směru promítání; proj=typ promítání (0=osové,1=rovnoběžné,2=středové); near_far=blízký_vzdálený průsečík(0,1)
TR_CYLINDER,x,y,z,Vx,Vy,Vz,R,vx,vy,vz,proj,near_far x,y,z=bod na ose; Vx,Vy,Vz=vektor osy; R=poloměr; vx,vy,vz=vektor směru promítání; proj=typ promítání (0=osové,1=rovnoběžné,2=středové); near_far=blízký_vzdálený průsečík(0,1)
TR_CONE,x,y,z,Vx,Vy,Vz,ALPHA,vx,vy,vz,proj,near_far x,y,z=vrcholový bod; Vx,Vy,Vz=vektor osy; ALPHA=vrcholový úhel; vx,vy,vz=vektor směru promítání; proj=typ promítání (0=osové,1=rovnoběžné,2=středové); near_far=blízký_vzdálený průsečík(0,1)
TR_ANULOID,x,y,z,Vx,Vy,Vz,R,r,near_far x,y,z=středový bod na ose; Vx,Vy,Vz=vektor osy; R=velký poloměr; r=malý poloměr; near_far=blízký_vzdálený průsečík(0,1)

POINT - Promítání do bodu

  1. 1st Point/Node

PLANE - Promítání na rovinu

  1. vektor + 1st Point/Node
  2. 1st Point/Node + 2nd Point/Node
  3. 1st Point/Node + 2nd Point/Node + 3rd Point/Node
Je možné zvolit typ promítání

ELLIPSOID - Promítání na elipsoid (nebo kouli)

  1. 1st Point/Node + scalar(Rx [Ry Rz])
    Zadává bod a poloměr Rx pro kouli nebo Rx, Ry, Rz pro elipsoid.
  2. 1st Point/Node + 2nd Point/Node
    Platí jen pro kouli.
Je možné zvolit typ promítání a

CYLINDER - Promítání na válec

  1. vektor + 1st Point/Node + scalar
    Osa válce je dána vektorem a bodem, kterým prochází. Poloměr je dán hodnotou scalar
  2. 1st Point/Node + 2nd Point/Node + scalar
  3. vektor + 1st Point/Node + 2nd Point/Node
  4. 1st Point/Node + 2nd Point/Node + 3rd Point/Node
Je možné zvolit typ promítání a

CONE - Promítání na kužel

  1. vektor + 1st Point/Node + scalar
  2. 1st Point/Node + 2nd Point/Node + scalar
  3. vektor + 1st Point/Node + 2nd Point/Node
  4. 1st Point/Node + 2nd Point/Node + 3rd Point/Node
Je možné zvolit typ promítání a

TORUS - Promítání na anuloid

  1. vektor + 1st Point/Node + scalar
Je možné zvolit typ promítání

Transformované entity: