——————————————————————————————–

Rozbor článků


1. Vývoj testu

Článek McFarland, Wenderoth, et al. (2016) je dostupný online.

  1. Co je to koncepční rámec (Conceptual Framework), k čemu může pomoci
  2. Homeostasis Conceptual Framework (HCF) popisovaný v tomto článku má tři úrovně, jak jsou zde nazývány?
  3. Kdo byl zapojen do validizace HCF (část Methods)
  4. K čemu je dobrá Delphi technika?
  5. V části validation jsou popsány tři typy validity (důkazů o validitě), které byly adresovány, o které se jedná?
  6. Kolik položek/konceptů bylo odebráno z první verze HCF (Tabulka 5)
  7. Kterou položku/koncept HCF-3 hodnotili respondenti Survey 2 jako nejdůležitější? Který jako nejobtížnější? (Tabulka 6) Kdo byli respondenti a kolik jich bylo?
  8. Kolik critical components a kolik constituent ideas obsahuje poslední verze HCF?

2. Validizace testu

Článek McFarland, Price, et al. (2017) je dostupný online.

  1. Co je to koncepční test? Vývoj jakého koncepčního testu je v článku popsán? Jaká témata test pokrývá?
  2. V kolika kolech byl test HCI vyvíjen, kdo byl zapojen do vývoje, na kom byl test pretestován? (Methods)
  3. Hlavní část validizační studie je realizována na větším vzorku studentů, o kolik studentů a z kolika institucí se jednalo? (Methods / Homeostasis Concept Inventory)
  4. Jaké metody byly využity při validizaci HCI? (Tabulka 4)
    1. Jakými empirickými metodami byla ověřena validita testu?
    2. Jakými metodami byla ověřena reliabilita testu?
    3. Jak byly analyzovány vlastnosti položek?
  5. Najděte v článku příslušné grafy/výsledky zodpovídající na analytické otázky z Tabulky 4.

Reference

McFarland, J., Wenderoth, M. P., Michael, J., Cliff, W., Wright, A., & Modell, H. (2016). A conceptual framework for homeostasis: development and validation. Advances in physiology education, 40(2), 213-222. See online.

McFarland, J. L., Price, R. M., Wenderoth, M. P., Martinková, P., Cliff, W., Michael, J., … & Wright, A. (2017). Development and validation of the homeostasis concept inventory. CBE-Life Sciences Education, 16(2), ar35. See online.