Položková analýza některých subtestů české verze inteligenčního testu WISC III UK |
Cílem výzkumu bylo ověřit vhodnost českého překladu verbální části (rsp. čtyř subtestů) inteligenčního testu WISC III pro populaci českých dětí. Ukázalo se, že ve všech čtyřech verbálních subtestech (Vědomosti, Podobnosti, Slovník, Porozumění) neodpovídá seřazení položek v jednotlivých subtestech původnímu záměru testu řadit je se stoupající obtížností. Některá podnětová slova či sociální situace uvedené v překladu testu jsou pro českou populaci dětí stěží srozumitelné. |
Klíčová slova: WISC III, test inteligence, verbální subtesty, osmileté děti |
Sejrková, Elen (2000). Položková analýza některých subtestů české verze inteligenčního testu WISC III UK . Československá psychologie, 44, 4, 339-346.
| |
|
Abstract not available. |
Keywords: WISC III UK, intelligence test, verbal subtests, eight-years old children |
|
|