Mediální analýza

Reprezentace různých forem rodinného a pracovního života ve vybrané časopisecké produkci / Paulína Tabery

Média jsou jedním ze základních zdrojů informací v moderní společnosti, a zároveň jeden z důležitých socializačních činitelů. Dennodenně je vyprodukováno množství mediálních reprezentací, které více či méně působí na příjemce informací a formují jejich světy. V soudobých společnostech dochází ke změnám způsobu organizace soukromých i profesních životů, a proto je namístě položit si otázku: jaké jsou mediální reprezentace těchto jevů? Jsou médii vůbec reflektovány, a pokud ano, jakým způsobem jsou jejich reprezentace konstruovány? Základní výzkumná otázka předkládané analýzy zní: Jaké reprezentace lze nalézt v médiích v souvislosti s rodinným a pracovním životem? Jelikož nebylo možné analyzovat všechna média, byla vybrána ta, která určují životní styl a záměrně selektují své publikum dle genderu: ženské a mužské lifestylové časopisy.
Plné znění viz níže přiložený soubor.

 

Struktura čtenářské obce jednotlivých mužských a ženských časopisů / Zuzana Uhde

Jako doplnění kvalitativní analýzy mediálních reprezentací forem soukromého a pracovního života v mužských a ženských lifestylových časopisech, která byla vypracována v roce 2005 v rámci projektu Souvislosti proměn pracovního trhu a soukromého, rodinného a partnerského života, se tento text zaměřuje na analýzu struktury čtenářů/čtenářek jednotlivých časopisů. Vychází přitom z dat Media projektu, realizovaném společnostmi Gfk Praha – Median.
Plné znění viz níže připojený soubor.

verze pro tisk
přiložené soubory