Dopravní model mikrooblasti pro více pruhů v ramenech

Vedoucí

Ing. Jan Přikryl, PhD.

Pracoviště/Tel.

UTIA, Pod vodárenskou věží 4, Praha 8

Klíčová slova

Dopravní model, křižovatka, ramena, fáze, cyklus

Motivace

Dopravní model je základem pro většinu úloh automatizace v dopravě jako je například předpověď dopravních stavů, příprava informace pro distribuci řidičům nebo samotné řízení dopravy. Tento model je z fyzikálního hlediska poměrně jednoduchý, jeho složitost ale spočívá v prostorové složitosti samotného systému. Je třeba modelovat křižovatky, z nichž každá má určitá ramena a ty zase mají určité pruhy. Data se vzorkují v dané periodě a s tím, nesynchronně, běží cyklus světelné signalizace (který navíc nemá pevnou periodu).

Tato úloha si klade za cíl doplnit existující dopravní model o více pruhů v ramenech modelovaných křižovatek.

Úkoly

  1. Seznamte se s existujícím dopravním modelem pro hierarchické dopravní řízení.
  2. Model upravte tak, aby bylo možno uvažovat více pruhů v ramenech křižovatek.
  3. Upravený model otestujte s využitím dopravního mikrosimulátoru AIMSUN

Literatura

1. Nagy Ivan, Homolová Jitka, Pecherková Pavla: Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (1. část) , Automa vol.13, 6 (2007), p. 12-16
and Nagy Ivan, Kratochvílová Jitka, Pecherková Pavla: Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (2. část) , Automa vol.13, 7 (2007), p. 61-64
web: http://as.utia.cz/publications/2007/NagHomPec_07.pdf
2. Homolová Jitka, Nagy Ivan: Traffic model of a microregion , Preprints of the 16th World Congress of the IFAC, p. 1-6, Prague 2005
web: http://library.utia.cas.cz/prace/20050106.pdf

Poznámka