Hudební věda XLIV (2007), No. 1 |
O B S A H C O N T E N T |
Jana Perutková
Zur Identifizierung der Questenbergischen Partituren in Wiener Musikarchiven [On Identifying the Questenberg Scores in Viennese Music Archives].
/5–34/
Jan Trojan
Libuše poprvé na operní scéně 19. století [The First Performance of Libuše on the 19th Century Operatic Scene].
/35–50/
Jiří Vichta
On the Subject of Antonín Dvořáks Ancestors [K předkům Antonína Dvořáka].
/51–60/
Petra Kolátorová
Antonín Dvořák: Dumka a Furiant op. 12/1, 2. Studie k ediční problematice Dvořákových klavírních děl [Antonín Dvořák: Dumka and Furiant op. 12/1, 2. The problems of editing Dvořáks works].
/61–74/
RECENZE • REVIEWS
Lorraine Byrne (ed.)
Goethe. Musical Poet. Musical Catalyst. Proccedings of the Conference hosted by the Department of Music, National University of Ireland, Maynooth, 26 & 27 March 2004, Carysfort Press, Dublin, 2004. (Jarmila Gabrielová)
/75–76/
Karel Steinmetz
Hukvaldská poéma Milana Báchorka [The Hukvaldy Poem of Milan Báchorek], Montanex, Ostrava 2004. (Jaromír Havlík)
/76–77/
Hendrik Schulze
Odysseus in Venedig. Sujetwahl und Rollenkonzeption in der venezianischen Oper des 17. Jahrhunderts, Peter Lang, Frankfurt am Main 2004. (Lucie Maňourová)
/77–79/
Josef Hutter
Hudební myšlení. II. Od pravýkřiku k vícehlasu [Musical Thinking II. From Primal Scream to Polyphony], J. Gabrielová (ed.), Etnologický ústav AV ČR, Praha 2006. (Miroslav Karel Černý)
/79–82/
Manfred Hermann Schmid
Mozart in Salzburg. Ein Ort für sein Talent, Verlag Anton Pustet, Salzburg 2006. (Milada Jonášová)
/82–84/
Anna Mańko-Matysiak
Schlesische Gesangbücher 1525–1741. Eine hymnologische Quellenstudie, Wydawnictwo Universytetu Wrocławskiego, Wrocław 2006. (Vladimír Maňas)
/84–87/
Johann Georg Zechner
Große Orgelsolomesse, Erstausgabe von Friedrich W. Riedel, Partitur, Carus-Verlag, Echterdingen 2002. (Jiří Sehnal)
/88–89/
Ladislav Kačic (ed.)
Pestrý sborník (Tabulatura Miscellanea) [The Tablature Miscellany], Hudobné centrum, Bratislava 2005. (Jiří Sehnal)
/89–90/
KONFERENCE • CONFERENCES
Milada Jonášová – Václav Kapsa – Lucie Maňourová
12th Biennial International Conference on Baroque Music, Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, Varšava 26.–30. 7. 2006.
/91–93/
Jarmila Gabrielová
Robert Schumann und die Öffentlichkeit. Hans Joachim Köhler zum 70. Geburtstag. Internationale musikwissenschaftliche Konferenz am Institut für Musikwissenschaft der Universität Leipzig, 15.–16. 9. 2006.
/93–95/
Jiří Sehnal
Mezinárodní symposium Orgelrestaurierungen im Wandel der Zeit, klášter Pernegg 5.–8. 10. 2006.
/95–96/
Michaela Freemanová
27. Musikinstrumentenbau-Symposium – Geschichte, Bauweise und Spieltechnik der Querflöte, Stiftung Kloster Michaelstein 6.–8. 10. 2006.
/96–97/
Alena Jakubcová
Bohemikální aspekty života a díla W. A. Mozarta po patnácti letech [Bohemical Aspects of Mozarts Life and Work Fifteen Years Later], Praha 27.–28. 10. 2006.
/97–99/
Kateřina Hnátová
Jak psát hudební dějiny? K teoretickým a metodologickým otázkám hudební historiografie, výroční konference České společnosti pro hudební vědu [How to Write the History of Music? Theoretical and Methodological Issues of Musical Historiography. The Annual Conference of the Czech Musicological Society], České muzeum hudby, Praha 1.–2. 12. 2006.
/99–101/
Vlasta Reittererová
Wie europäisch ist die Oper? Das Musiktheater als Zugang zu einer kulturellen Topographie Europas, mezinárodní konference ve Vídni, 1.–2. 3. 2007.
/101–104/
INFORMATORIUM
Vladimír Novák
Tematický katalog brixian [The Thematic Catalogue of Brixi Monuments].
/105–110/
Pavel Kordík
Fonds Montpensier [The Montpensier Collection].
/11/1
[Zpět na Seznam časopisů] [Back to List of journals] |