Hudební věda XLII (2005), No. 3-4 |
O B S A H C O N T E N T |
Alain Chotil-Fani
Antonín Dvořák et la France [Antonín Dvořák a Francie; Antonín Dvořák and France].
/247–254/
Milan Slavický
Dvořák – un homme de construction ? Une construction structurelle en son Requiem [Dvořák – konstruktivista?; Dvořák the Constructivist?].
/255–264/
François-Gildas Tual
Foi et effroi a travers les Chants bibliques op. 99 dAntonín Dvořák [Víra a úzkost v Biblických písních op. 99 Antonína Dvořáka ; Faith and Fear in Antonín Dvořák's Biblical Songs op. 99].
/265–272/
Jean-Jacques Velly
Dvořák et le poeme symphonique [Dvořák a symfonická báseň ; Dvořák and the Symphonic Poem].
/273 –282/
Xavier Galmiche
Comme des violons qui sanglotent : la langue de la nature comme modele de communication infraverbale chez Jaroslav Kvapil, librettiste de la Rusalka ď Antonín Dvořák [Jak by housle plakaly: řeč přírody jako model infraverbální komunikace u Jaroslava Kvapila, libretisty Dvořákovy Rusalky; 'As if a Violin Would Weep': The Speech of Nature as a Model of the Infraverbal Communication of the Librettist of Antonín Dvořák's Rusalka, Jaroslav Kvapil].
/283–290/
Miroslav Srnka
Rusalka de Dvořák – la dynamique, une clé de compréhension des valeurs et des sens [Dynamika jako klíč k hodnotovému a významovému uchopení Dvořákovy Rusalky; Dvořák's Rusalka – its Dynamics, as a Key to Understanding its Values and Sense].
/291–300/
Milada Jonášová
Neznámý pražský opis partitury Dona Giovanniho ve sbírce hudebnin premonstrátského kláštera na Strahově [An Unknown Prague Copy of the Score of Don Giovanni in the Music Collection of the Strahov Premonstratensian Monastery].
/301–330/
Vlasta Reittererová – Hubert Reitterer
Österreichische staatliche Künstlerstipendien 1892–1898 [Rakouská státní umělecká stipendia v letech 1892–1898; Austrian State Artists Grants between 1892–1898].
/331–366/
Jana Dostrašilová
Česká hudba ve Francii v meziválečném období [Czech Music in France Between the two World Wars].
/367–390/
RECENZE
Václav Syrový
Hudební akustika [Musical Acoustics] Praha 2003. (Ondřej Urban)
/391–393/
Juraj Beneš
O harmónii (pokus o úvod do nejakej budúcej teórie harmónie) [Harmony (Essay in the Introduction to Some Future Theory of Harmony)] Bratislava 2003. (Vladimír Tichý)
/393–396/
Michael Beckermann (ed.)
Janacek and His World, Princeton 2003. (Jarmila Procházková)
/396–398/
J. Kolár, A. Vidmanová, H. Vlhová-Wörner, L. Marek (ed.)
Jistebnický kancionál, MS. Praha, Knihovna Národního muzea, II C 7, Kritická edice [Jistebnice Kancionál, MS. Prague, National Museum Library II C 7, Critical Edition, sv. 1: Graduale] Brno 2005. (David Hiley)
/398–401/
Jaromír Černý a kol.
Historická antologie hudby v českých zemích (do cca 1530) [Historical Antology of Music in the Bohemian Lands (up to ca 1530)] Praha 2005. (Lenka Mráčková)
/401–402/
KONFERENCE
Michaela Freemanová
Musikalische Aufführungspraxis in nationalen Dialogen des 16. Jahrhunderts: Niederländisches und deutsches weltliches Lied von 1480 bis 1640; Instrumentenbauschulen im 16. Jahrhundert, Stiftung Kloster Michaelstein 6.–8. 5. 2005 [Music Performance Practice in the National Dialogues of the 16th Century: Dutch and German Secular Song from 1480 to 1640; Instrument-making schools in the 16th Century, Stiftung Kloster Michaelstein 6–8 June 2005].
/403–404/
Jarmila Gabrielová
Wechselbeziehungen zwischen Böhmen und Sachsen in der Musikkultur der Vergangenheit und Gegenwart, Marienberg 10.–11. 6. 2005 [Mutual Relations Between Bohemia and Saxony in the Musical Culture of the Past and Present, Marienberg 10–11 June 2005].
/404–405/
Michaela Freemanová
Mednarodni muzikološki simpozij: Stoletja glasbe na Slovenskem, Lublaň, 21.–23. 6. 2005 [International Musicological Symposium: Centuries of Music in Slovenia, Ljubljana 21–23 June 2005].
/405–407/
Jan Baťa
Luca Marenzio e il madrigale romano, Řím 9.–10. 9. 2005 [Luca Marenzio and the Roman Madrigal, Rome 9–10 September 2005].
/407–409/
Martin Flašar
40. Mezinárodní hudebněvědné kolokvium Brno – Music and War, Brno 26.–28. 9. 2005 [40th International Musicological Colloquium Brno – Music and War, Brno 26–28 September 2005].
/410–411/
INFORMATORIUM
Tomáš Slavický
Nález portrétu Františka Ludvíka Poppeho (1670–1730) [The Finding of the Portrait of František Ludvík Poppe (1670–1730)].
/412–413/
Rudolf Pečman
Muzikolog z Ivančic. Guido Adler: Uplynulo 150 let od jeho narození a 65 roků od jeho úmrtí [The Musicologist from Ivančice. Guido Adler: 150 Years from His Birth and 65 Years from His Death].
/414–417/
Milada Jonášová
Francesco Degrada (1940–2005).
/417–418/
BIBLIOGRAFIE
Pavel Kordík
Muzikologická produkce v českých zemích v roce 2004 [Musicological Publications in the Bohemian Lands in 2004].
/419–445/
[Zpět na Seznam časopisů] [Back to List of journals] |