Řešení zelených vln pro optimálně řízené křižovatky

Vedoucí

Ing. Jan Přikryl, PhD.

Pracoviště/Tel.

UTIA, Pod vodárenskou věží 4, Praha 8

Klíčová slova

Řízení dopravy, dynamické řízení, zelené vlny

Motivace

Jednou z podmínek lepšího řízení dopravy jsou individuálně řízené křižovatky, a to v závislosti na okamžitém stavu dopravy. Samostatnost řízení křižovatek ale přináší řadu technických potíží. Jednou z nich je neustálé narušování synchronnosti křižovatek, které je nutné pro zachování zelené vlny.

Cílem této práce je zkonstruovat algoritmus konstrukce zelených vln pro oblast s dynamicky řízenými křižovatkami.

Úkoly

  1. Seznamte se s hierarchickým systémem pro řízení dopravy ve městech.
  2. Připravte algoritmus konstrukce zelené vlny.
  3. Specifikujte omezení pro řízení křižovatek, podléhajících zelené vlně.
  4. Odvozený algoritmus otestujte.

Literatura

1. Nagy Ivan, Homolová Jitka, Pecherková Pavla: Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (1. část) , Automa vol.13, 6 (2007), p. 12-16
and Nagy Ivan, Kratochvílová Jitka, Pecherková Pavla: Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (2. část) , Automa vol.13, 7 (2007), p. 61-64
web: http://as.utia.cz/publications/2007/NagHomPec_07.pdf
2. Homolová Jitka, Nagy Ivan: Traffic model of a microregion , Preprints of the 16th World Congress of the IFAC, p. 1-6, Prague 2005
web: http://library.utia.cas.cz/prace/20050106.pdf

Poznámka