Konstrukce optimální objízdné trasy vzhledem ke vzdálenosti a době jízdy

Vedoucí

Ing. Jan Přikryl, PhD.

Pracoviště/Tel.

UTIA, Pod vodárenskou věží 4, Praha 8

Klíčová slova

Havárie, objízdná trasa, optimalizace

Motivace

Klasické řízení dopravy ve městech doplňuje tzv. řízení výjimečných stavů. Mezi nejčastější výjimečné stavy patří havárie, případně porucha automobilu, blokující provoz v daném místě. Velice cennou informací pro řidiče v takové situaci je sdělení, že se jedná o havárii, jak daleko se tato havárie nachází a zda existuje objízdná trasa, která mu průjezd zrychlí.

Cílem této práce je konstrukce nejvhodnější objízdné trasy, minimalizující vzdálenost a dobu jízdy vzhledem k existujícímu zatížení dopravní sítě.

Úkoly

  1. Seznamte se s funkcí hierarchického řídícího systému pro městskou dopravu.
  2. Navrhněte metodu konstrukce objízdné trasy pro výjimečný stav nehoda na vozovce.
  3. Zahrňte řízení uvažovaného výjimečného stavu do hierarchického řídícího systému.
  4. Funkci hledání objízdné trasy simulačně ověřte.

Literatura

1. Nagy Ivan, Homolová Jitka, Pecherková Pavla: Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (1. část) , Automa vol.13, 6 (2007), p. 12-16
and Nagy Ivan, Kratochvílová Jitka, Pecherková Pavla: Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (2. část) , Automa vol.13, 7 (2007), p. 61-64
web: http://as.utia.cz/publications/2007/NagHomPec_07.pdf
2. Homolová Jitka, Nagy Ivan: Traffic model of a microregion , Preprints of the 16th World Congress of the IFAC, p. 1-6, Prague 2005
web: http://library.utia.cas.cz/prace/20050106.pdf

Poznámka