Spolupráce

Ústav termomechaniky se podílí na řadě mezinárodních projektů včetně projektů Evropské unie COST a Thematic Network, dále projektů ERCOFTAC, znalostních bází QNET-CFD, programu KONTAKT a partnerských smluv Akademie věd České republiky. Spolupracujeme s řadou renomovaných zahraničních univerzit a výzkumných center a máme uzavřeny smlouvy o spolupráci s těmito univerzitami:

University of Besançon University in Czestochowa Technical University Hannover

 

Představitelé Ústavu termomechaniky jsou členy správních a dozorčích rad různých mezinárodních vědeckých organizací (jako jsou EUROMECH SocietyIAPWS) a mezinárodních projektů. Jako výraz uznání za příspěvek ústavu k oboru dynamiky tekutin bylo v roce 2003 založeno České pilotní centrum ERCOFTAC s cílem koordinovat mezinárodní spolupráci, výměnu vědomostí a účast v evropských projektech výzkumu a vzdělávání. V ústavu mají své sídlo také národní výbory společností EUROMECH Society, IUTAM, IFToMM, a IAPWS.

EUROMECH Society IAPWS

Czech ERCOFTAC Pilot Centre

 

IUTAM IFToMM

 

Spolupráce s průmyslem
Ústav termomechaniky spolupracuje na přenosu vědeckých výsledků do praxe s vedoucimi průmyslovými společnostmi a jejími výzkumnými centry. Mezi naše průmyslové partnery patří ABB Industrie AG, Siemens – Elektromotory, s. r. o., ŠKODA Auto a. s., PBS Velká Bíteš a. s., ŠKODA Power a. s., ŠKODA Research a. s., SIGMA Výzkumný a vývojový ústav, s. r. o. v Lutíně, Glaverbel Czech a dalšími společnostmi.

ABB Industrie AG Siemens - Elektromotory s. r. o. ŠKODA Auto a. s. PBS Velká Bíteš a. s. ŠKODA Power a. s.
logo SIGMA
ŠKODA Výzkum s. r. o. SIGMA Výzkumný a vývojový ústav, s. r. o. Glaverbel Czech Polovodiče, a. s. Škoda Ostrov a. s.

 

Vybrané aplikace v průmyslu
Ve spolupráci s Univerzitou ve Wisconsinu, Madison, USA, byla vyvinuta originální koncepce pohonu s proměnnou rychlostí využívající jednofázový indukční stroj. Využití pohonu se předpokládá v aplikacích, kde lze dosáhnout vysokých energetických úspor, například v oboru větrání a klimatizace. Koncepce obdržela v roce 2004 patent USA.

Ve spolupráci se společnostmi Polovodiče, a. s.Škoda Ostrov a. s. se ústav podílel na návrhu a testování pulzních měničů nízkopodlašních trolejbusů (v současnosti provozovaných v Hradci Králové a Brně) a také 250 trolejbusů dodaných městu San Francisco, USA.

Ve spolupráci se společností ŠKODA Výzkum a. s.Západočeskou univerzitou v Plzni se ústav podílel na návrhu rekonstrukce elektrických generátorů s nominálním výkonem 325 MW, které jsou provozovány v největší přečerpávací vodní elektrárně v České republikce.


Footer menu

© 2008 Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.