Reakce na článek V medicíně a inženýrství to musí fungovat
Zajímavý rozhovor s Tonym Martinkem. Jeho názory, stejně jako prezentovaný model moderního univerzitního vzdělávání jsou mi blízké. Takto postavený vzdělávací systém podle mne zvyšuje jakousi univerzálnost použití jedince s univerzitním vzděláním, já bych přeci jen podotkl „v daném směru, odvíjejících se oborech a oborech ne příliš vzdálených“. Trochu mi v prezentovaném modelu chybí důležitost a užitečnost aktivní komunikace, diskuse s dalšími jedinci (studenty) v daném oboru a oborech blízkých, i třeba se začleněním diskutujících z oboru ne úplně blízkých. Tedy jakési “brainstorming” na dostatečně vysoké a široké “know-how” úrovni, tedy aktivní vytváření prostoru k diskusi a řešení problémů, příprava projektů ve skupinách. Pro to je (by měl být) na universitách ideální prostor. To je myslím zde ve Skandinávii docela na úrovni a mnohdy vede k zajímavým řešením.
(pozn. red. – dr. Karel Janák se věnuje analytické chemii v oboru životního prostředí)
21.6.2010