Nechte se pozvat ke sledování prezentačních filmů o Ústavu termomechaniky AV ČR.
Víte, že náš ústav je vydavatelem mezinárodních vědeckých časopisů, sborníků z konferencí a monografií?
Teoretický a experimentální základní výzkum v oblasti dynamiky tekutin, zejména vnitřní aerodynamiky, přechodového a turbulentního smykového proudění, dále pak výpočetní dynamika tekutin (CFD) a některé aspekty vnější aerodynamiky a aerodynamiky životního prostředí.
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i. v Praze, Česká společnost pro mechaniku a České pilotní centrum ERCOFTAC pořádají ve dnech 20. - 22. října 2010 »»»
Systém, který může ušetřit miliony korun při odstávkách elektráren, vyvinuli výzkumníci z Ústavu termomechaniky Akademie věd v Praze. Jejich postup totiž umožňuje předem, ještě dříve, než se turbína vůbec zastaví a je prozkoumána, rozpoznat a určit, která její část bude potřebovat opravu.
All for Power, 4, 2010/2
Dokonalé aerodynamické řešení průtočné části – a to hlavně lopatkování - velkých parních turbín i proudových motorů znamená nejen zisk na účinnosti, což je zejména u velkých energetických zařízení velmi podstatné, ale i zvýšení provozní spolehlivosti a životnosti těchto částí.
V přednášce budou prezentovány výsledky matematického modelování proudění v okolí rotoru turbostroje. Autor je špičkový odborník v této oblasti s publikacemi v nejprestižnějších časopisech na toto téma, např. v Annual Review of Fluid Mechanics. »»»
AeroHobby, 2009/6
TST10M je jednomístný sportovní samostartující ultralehký větroň, na soutěžích zařazovaný do klubové třídy. Do dnešního dne bylo vyrobeno 31 kusů a létají prakticky po celém světě. Větroň je řešen jako středoplošník s křídlem půdorysu dvojitého lichoběžníku plochy 9,95 m2, vnější části křídla svým zúžením a vzepětím přecházejí do wingletů.
Celý text
Prof. Seifert je špičkovým odborníkem v oblasti aktivního řízení proudění. V rámci avizované přednášky prof. Seifert pohovoří o dvou nejnovějších výzkumných projektech zaměřených na řízení proudění, které jsou v současné době řešeny na universitě v Tel Avivu jeho výzkumnou skupinou. »»»
AeroHobby, 2008/5
Větroň ASW 15 je světově rozšířeným zástupcem druhé generace kompozitových konstrukcí, soutěžící dříve ve standardní, nyní v klubové třídě s koefi cientem. Výroba běžela v létech 1968 až 1976 a vzniklo 453 kusů. V České republice jsou k 1. listopadu 2008 podle Leteckého rejstříku ÚCL provozovány 4 kusy úvodního provedení ASW 15 s maximální vzletovou hmotností 318 kg a 16 kusů verze ASW 15B se vzletovou hmotností 408 kg. Z tohoto počtu je devět větroňů ve vlastnictví aeroklubů a jedenáct je soukromých. »»»
© 2008–2010 Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.