Reakce na článek V medicíně a inženýrství to musí fungovat


Zajímavý rozhovor s Tonym Martinkem. Jeho názory, stejně jako prezentovaný model moderního univerzitního vzdělávání jsou mi blízké. Takto postavený vzdělávací systém podle mne zvyšuje jakousi univerzálnost použití jedince s univerzitním vzděláním, já bych přeci jen podotkl „v daném směru, odvíjejících se oborech a oborech ne příliš vzdálených“. Trochu mi v prezentovaném modelu chybí důležitost a užitečnost aktivní komunikace, diskuse s dalšími jedinci (studenty) v daném oboru a oborech blízkých, i třeba se začleněním diskutujících z oboru ne úplně blízkých. Tedy jakési “brainstorming” na dostatečně vysoké a široké “know-how” úrovni, tedy aktivní vytváření prostoru k diskusi a řešení problémů, příprava projektů ve skupinách. Pro to je (by měl být) na universitách ideální prostor. To je myslím zde ve Skandinávii docela na úrovni a mnohdy vede k zajímavým řešením.

 
Karel Janák,
Norwegian Institute of Public Health
Div. of Environmental Medicine

(pozn. red. – dr. Karel Janák se věnuje analytické chemii v oboru životního prostředí)

21.6.2010

OHLASY

O islamizaci „nehodné“ pozornosti vědce aneb na co myslím, když se hovoří o islámu
Dr. Zdeněk Müller,
filozof, historik a arabista

Neexistující al-Andalus aneb Jak (ne)hovořit o islámu – zamyšlení se nad vnímáním islámu a polemikami o něm
Dr. Bronislav Ostřanský,
Orientální ústav AV ČR, v. v. i.

Islám – reálná hrozba nebo jen "papírový tygr"?
Dr. Václav Hořejší,
Ústav molekulární genetiky AV ČR, v. v. i.


Reakce na článek Historik o hrozbě islamizace
Dr. Bronislav Ostřanský,
Orientální ústav AV ČR, v. v. i.

Reakce na článek V medicíně a inženýrství to musí fungovat
Dr. Karel Janák,
Norwegian Institute of Public Health

Jak hodnotí vědci diskuzi Věda – Politika – Věřejnost
Prof. Rudolf Zahradník, prof. Jana Musilová, prof. Milena Bartlová, prof. Stanislav Štech

Archiv ohlasů