Kalendář akcí

Dnes < 2011 >  < srpen > 
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

section-box-04-bg.jpg

Akademický bulletin

abicko

Videa ze světa vědy

videoprezentace-blok-bgd.jpg

projekt BIOCEV

 

Get the Flash Player to see this player.

Více o projektu

Diagnostika provozních vibrací železničních kol

Vědecký tým z Ústavu termomechaniky AV ČR, v. v. i. (L. Pešek, F. Vaněk, M. Balda, P. Procházka, P. Vaněk, J. Cibulka, V. Bula ) navrhl metodiku pro zvýšení spolehlivosti a snížení hlučnosti složených tramvajových kol s přídavnými tlumícími členy. Vyvinul zároveň vibrodiagnostické zařízení pro dlouhodobé sledování kmitání a statických i dynamických deformací železničních kol v provozních podmínkách.

Vývoj vibrodiagnostického systému, jenž zahrnoval vývoj snímačů, přenosu signálů z otáčejícího se kola, zpracování a ukládání dat s dálkovým přenosem přes internetové rozhraní, vznikal v průběhu tří let.

Ve spolupráci s firmou Starmans elektronice, s. r. o., Praha byla vyvinuta nová verze zařízení DIO určená pro měření, zpracování a nepřetržité zaznamenávání analogových a digitálních signálů s časovým rozlišením 40ns. Data z digitálních snímačů bezdotykového snímání jsou přenášena v diferenciálním módu, což zajišťuje vysokou odolnost proti okolnímu rušení.
Systém doplňuje dálkové ovládání a sběr dat přes mobilní telefonní síť. Celé zařízení bylo v letošním roce úspěšně nasazeno při několikatýdenním běžném provozu v hromadné dopravě na kole tramvajové soupravy K58D5 v Dopravním podniku Brno.

Vibrodiagnostický systém lze využít jak pro vývoj nových kol např. s vysokou radiální poddajností, tak pro sledování dynamiky a stability jízdy kol a dvojkolí.

Kontakt:
Ing. Luděk Pešek, CSc., Ustav termomechaniky AV ČR, v. v. i.
tel.: 266 053 083, e-mail: pesek@it.cas.cz

Vyhledávání

Celý intranet Aktuální oblast