Schéma tlakové olejové nádoby

dalekohledu. Dusík N vyplňuje celý prostor nádoby, jeho tlak je 35 atmosfér.
Při spuštění olejových čerpadel se nádoba z poloviny naplní olejem. Pracovní
tlak oleje a dusíku v nádobě je 75 atmosfér. M -- membrána, která odděluje dusík
od hladiny oleje.
Tlaková olejová nádrž má objem 10 litrů. Uvnitř je gumovou membránou rozdělena na dvě části, z nichž jedna je za klidového stavu naplněna dusíkem o tlaku 35 atmosfér. Při spuštění čerpadla je olej tlačen do druhé části a deformuje membránu až do dosažení rovnovážného stavu při tlaku 75 atmosfér. Za tohoto tlaku je pak v jedné části nádoby olej a ve druhé dusík, přičemž obě média mají stejný tlak a gumová membránapůlí objem nádoby. V případě výpadku proudu je pak k dispozici 5 litrů oleje s postupně klesajícím tlakem až na 35 atmosfér. Těchto 5 litrů oleje stačí pro provoz minimálně na dobu 20 s, přičemž maximální doba doběhu při největší rychlosti pohybu dalekohledu je 8 s. Systém tedy poskytuje koeficient bezpečnosti 2.5 až 3.
Hydraulický systém dalekohledu používá minerální syntetický olej Leuna - chladicí strojní olej 51 KM 33, dá se nahradit chladicím strojním olejem CMF 12, Shell Clavus 27 nebo Shell Clavus 33.