Francouzský mim Étienne Decroux (1898-1991) byl autorem nového pojetí mimického herectví, tzv. tělesného mima (mime corporel). Decroux zaměřil svou pozornost na výrazové prostředky těla, zatímco tvář zůstala symbolicky skryta. Důležitým inspiračním zdrojem se pro něj stalo sochařství, zejména díla Augusta Rodina. Přednáška se zaměří na nastínění vztahu tohoto mima, ale také myslitele a autora teoretických textů, k sochařství. Zároveň se dotkne některých aspektů problému tělesnosti v umění, které tento vztah zahrnuje.
Étienne Decroux: Portrét mima jako sochaře
Ve středu 11. dubna 2012 v 15:30 vás zveme na další přednášku z cyklu Collegium historiae artium pořádané na Ústavu dějin umění AV ČR. Petra Kolářová (Ústav pro dějiny umění FF UK – Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne) se bude tentokrát zabývat tématem Étienne Decroux: Portrét mima jako sochaře.
Přiložený soubor: 20120411_Kolarova.pdf
Poslední aktuality
- 03 / 04 / 2012Nominace na cenu Magnesia Litera: Umění české reformace 1380–1620
- 02 / 04 / 2012Étienne Decroux: Portrét mima jako sochaře
- 01 / 04 / 2012Publikace Miloš Jiránek. Zápas o moderní malbu 1875-1911
- 27 / 03 / 2012Miloš Jiránek. Zápas o moderní malbu 1875-1911
- 19 / 03 / 2012Kostel sv. Anny na Starém Městě pražském v kontextu středověké řádové architektury dominikánek
- 19 / 03 / 2012STŘEDOVĚK V POHYBU
- 09 / 03 / 2012Ocenění recenzenta The New Criterion pro výstavu české avantgardy v Houstonu
- 28 / 02 / 2012Pražský palác a obrazy Jeronýma Colloreda (1674–1726)
- 27 / 02 / 2012L'étude d'après nature. Fotografie a umění v 19. století
- 27 / 02 / 2012Výstava Černá slunce v Ostravě