Věda a výzkum se vzrůstající měrou stávají předmětem manažerského pojetí a procedur. Projekt zkoumá dopady vědních politik na každodenní výzkumnou a vzdělávací praxi a způsoby, jakými výzkumné instituce a výzkumníci vyjednávají své epistemické a sociální prostory ve vztahu k těmto politikám a pravidlům – jak je překládají do místních kontextů, užívají, obcházejí nebo podrývají. Navazujeme na mezinárodní projekt Vědění, instituce a gender: evropské perspektivy (6. RP, 2006–2008, EK), na kterém jsme se výzkumně podílely, a zaměřujeme se na dvě oblasti: vrůstání mladých výzkumníků (doktorandů a postdoků) do vědy a hodnocení a vykazatelnost vědy. Zvláštní pozornost věnujeme rozdílům mezi disciplinami a organizačním souvislostem těchto procesů. Využíváme kvalitativní etnografická data z projektu Vědění, instituce a gender a uskutečníme další skupinové a individuální rozhovory a studium dokumentů.