Institut pro demokracii a ekonomickou analýzu

    • 7. června 2012 - Nová studie IDEA kvantifikuje dopady změn kognitivních dovedností žáků na dlouhodobý hospodářský růst a deficity důchodového systému. Hlavním cílem studie je pomocí ekonomických argumentů zvýšit nízké povědomí o významu vzdělanosti, vzdělávacího systému a jeho reforem. Pomocí kvantifikovaných odhadů vycházejících z nedávných vědeckých empirických poznatků autoři ukazují, že zvýšení vzdělanosti mladých generací Čechů může výrazně přispět k budoucí hospodářské prosperitě země.

      Více...
    • 7. června 2012 - Nová studie IDEA kvantifikuje dopady změn kognitivních dovedností žáků na dlouhodobý hospodářský růst a deficity důchodového systému. Hlavním cílem studie je pomocí ekonomických argumentů zvýšit nízké povědomí o významu vzdělanosti, vzdělávacího systému a jeho reforem. Pomocí kvantifikovaných odhadů vycházejících z nedávných vědeckých empirických poznatků autoři ukazují, že zvýšení vzdělanosti mladých generací Čechů může výrazně přispět k budoucí hospodářské prosperitě země.

      Více...
    • 22. května 2012 Podle nové studie IDEA v Česku existuje potenciál pro větší uplatnění žen. V České republice dochází ve srovnání s jinými evropskými zeměmi k extrémně vysokému propadu míry zaměstnanosti u žen s dětmi do 6 let věku. Naopak míra zaměstnanosti žen starších 40 let bez dětí výrazně převyšuje zaměstnanost v ostatních zemích a blíží se dokonce míře zaměstnanosti mužů. Tato a další zjištění přináší nová studie IDEA Češky: Nevyužitý potenciál země.

      Více...
    • 26. dubna 2012 Daniel Münich v dnešních Hospodářských novinách publikoval článek o návrzích Národní ekonomické rady vlády (NERV) týkajících se změny financování vysokého školství. Článek "Nepodporujte věčné studenty!" si můžete přečíst zde. Cílem návrhů je zefektivnit financování vysokého školství, a zlepšit tak jeho kvalitu. V rámci analýz českého vzdělávání IDEA na červen připravuje studii o vlivu vzdělání na růst HDP.

      Více...