Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice

Zadavatel:
GA ČR
Doba řešení projektu:
2011 - 2013

Cílem projektu je popsat a porozumět současným proměnám vysokého školství zdola – prostřednictvím etnografického výzkumu vysokoškolských kateder a kriticky přispět k rozvoji teorií masifikace (Trow) a akademického kapitalismu (Slaughter et al.). Konceptuálně a metodologicky vychází projekt ze studií vědy a technologií (STS), studií vysokého školství (higher education research) a ustavujících se antropologických přístupů ke studiu reforem vysokoškolského vzdělávání. Výzkum se soustředí na to, jak se uskutečňují proměny českého vysokého školství v konkrétních aktivitách vysokoškolských kateder – tj. ve výuce, studiu, výzkumu a předávání a přenosu znalosti. Klade důraz na postavení a perspektivy různých aktérů těchto činností, tj. vyučujících, studujících a fakultního/univerzitního vedení, a interakce mezi nimi.

 

Spoluřešitelé:

Petr Pabian (Univerzita Pardubice)

Karel Šima (Centrum pro studium vysokého školství)

verze pro tisk seznam všech projektů
kontakty
  • Tereza Stöckelová, Ph.D.
  • Gender & sociologie
  • kontakty:
  • e-mail:
  • poslat email
  • Telefon:
  • 210310240