Institute of Geology AS CR, v. v. i.

Medium-sized research center which main purpose is to gain, interpret and integrate the knowledge of the Earth System.

Mladí geologové prezentovali své výsledky ze stáží na Geologickém ústavu

Prostory Národní technické knihovny byly ve dnech  3. a 4. dubna 2012 svědky přehlídky mladých talentovaných studentů. Středoškoláci ze všech koutů České republiky se sjeli do Prahy, aby představili veřejnosti výsledky, ke kterým dospěli v rámci svých vědeckých stáží na ústavech Akademie věd ČR a univerzitních pracovištích. Jejich první setkání s vědou přineslo často opravdu zajímavé výstupy. V rámci geologicko-geografické sekce své výsledky představili i čtyři stážisté, kteří svoji práci dokončili pod vedením vědeckých pracovníků z Geologického ústavu. Jednalo se o Evu Melzerovou (lektor: RNDr. Jan Rohovec, Ph.D.), Jana Měšťana,  Vojtěcha Umlaufa (u obou byl lektorem: Mgr. Lukáš Ackerman, Ph.D.) a Anetu Huškovou (lektor RNDr. Ladislav Slavík, CSc.). Odborným garantem a moderátorem sekce byl Mgr. Michal Filippi, Ph.D., rovněž z GLÚ AV ČR, v.v.i., který shrnuje konferenci slovy: „Práce těchto mladých nadšených středoškoláků jsou tak kvalitní, že v podstatě splňují parametry třeba bakalářských prací na vysokých školách.. Byl jsem velmi mile překvapen perfektní úrovní prezentací. Většina z nich byla skvěle obsahově i prezentačně zvládnutá a rozhodně je lze doporučit i pro účast na zahraničních konferencích.“. V těžké konkurenci velmi zajímavých a kvalitně prezentovaných výsledků zvítězila se svým příspěvkem Aneta Hušková z gymnázia v Mladé Boleslavi. Její prezentace „Detailní zpracování konodontových faun se zaměřením na hranici silur/devon v lokalitě Na Požárech (Barrandien, ČR),“ byla vyhodnocena také jako nejpřínosnější pro budoucí geologický výzkum. Aneta navštěvovala stáž s názvem „Mikroevoluční změny fosilních organismů a jejich využití pro datování sedimentárních hornin a paleogeografické rekonstrukce,“ na Geologickém ústavu AV ČR, v.v.i., pod vedením RNDr. Ladislava Slavíka, CSc.
Více na stránkách projektu Otevřená věda.