Dr. Karel Janák,
Norwegian Institute of Public Health
Zajímavý
rozhovor s Tonym
Martinkem. Jeho názory, stejně jako prezentovaný model moderního univerzitního vzdělávání
jsou mi blízké. Takto postavený vzdělávací systém podle mne zvyšuje jakousi univerzálnost použití
jedince s univerzitním vzděláním, já bych přeci jen podotkl „v daném směru, odvíjejících se oborech
a oborech ne příliš vzdálených“. Trochu mi v prezentovaném modelu chybí důležitost a užitečnost
aktivní komunikace, diskuse s dalšími jedinci (studenty) v daném oboru a oborech blízkých, i třeba
se začleněním diskutujících z oboru ne úplně blízkých. Tedy jakési “brainstorming” na dostatečně
vysoké a široké “know-how” úrovni, tedy aktivní vytváření prostoru k diskusi a řešení problémů,
příprava projektů ve skupinách. Pro to je (by měl být) na universitách ideální prostor. To je
myslím zde ve Skandinávii docela na úrovni a mnohdy vede k zajímavým řešením.
Karel Janák,
Norwegian Institute of Public Health
Div. of Environmental Medicine
(pozn. red. – dr. Karel Janák se věnuje analytické chemii v oboru životního
prostředí)
20 Dec 2010