Geologický ústav AV ČR, v. v. i.

Badatelské centrum střední velikosti, jehož hlavním cílem je získávat, interpretovat a integrovat znalost zemského systému.

Mladí geologové prezentovali své výsledky ze stáží na Geologickém ústavu

Prostory Národní technické knihovny byly ve dnech  3. a 4. dubna 2012 svědky přehlídky mladých talentovaných studentů. Středoškoláci ze všech koutů České republiky se sjeli do Prahy, aby představili veřejnosti výsledky, ke kterým dospěli v rámci svých vědeckých stáží na ústavech Akademie věd ČR a univerzitních pracovištích. Jejich první setkání s vědou přineslo často opravdu zajímavé výstupy. V rámci geologicko-geografické sekce své výsledky představili i čtyři stážisté, kteří svoji práci dokončili pod vedením vědeckých pracovníků z Geologického ústavu. Jednalo se o Evu Melzerovou (lektor: RNDr. Jan Rohovec, Ph.D.), Jana Měšťana,  Vojtěcha Umlaufa (u obou byl lektorem: Mgr. Lukáš Ackerman, Ph.D.) a Anetu Huškovou (lektor RNDr. Ladislav Slavík, CSc.). Odborným garantem a moderátorem sekce byl Mgr. Michal Filippi, Ph.D., rovněž z GLÚ AV ČR, v.v.i., který shrnuje konferenci slovy: „Práce těchto mladých nadšených středoškoláků jsou tak kvalitní, že v podstatě splňují parametry třeba bakalářských prací na vysokých školách.. Byl jsem velmi mile překvapen perfektní úrovní prezentací. Většina z nich byla skvěle obsahově i prezentačně zvládnutá a rozhodně je lze doporučit i pro účast na zahraničních konferencích.“. V těžké konkurenci velmi zajímavých a kvalitně prezentovaných výsledků zvítězila se svým příspěvkem Aneta Hušková z gymnázia v Mladé Boleslavi. Její prezentace „Detailní zpracování konodontových faun se zaměřením na hranici silur/devon v lokalitě Na Požárech (Barrandien, ČR),“ byla vyhodnocena také jako nejpřínosnější pro budoucí geologický výzkum. Aneta navštěvovala stáž s názvem „Mikroevoluční změny fosilních organismů a jejich využití pro datování sedimentárních hornin a paleogeografické rekonstrukce,“ na Geologickém ústavu AV ČR, v.v.i., pod vedením RNDr. Ladislava Slavíka, CSc.
Více na stránkách projektu Otevřená věda.