Zásady pro poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
V souladu s usnesením vlády č. 875 ze dne 6. 9. 2000 o Metodickém pokynu ke sjednocení postupu orgánů veřejné správy při zajištění práva fyzických a právnických osob na poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím uvádíme požadované informace:
- Zřízení MÚA
- Organizační struktura MÚA
- Jméno, adresa, telefon a elektronická adresa kontaktní osoby, u níž lze podat písemnou žádost o informace:
Masarykův ústav a Archiv AV ČR, v. v. i.
Mgr. Jan Boháček
Gabčíkova 2362/10
182 00 Praha 8
tel: 286 010 134
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- Formulář žádosti pro podání žádosti o informace a místo, kde jej lze získat
- Jméno, adresa, telefon a elektronická adresa kontaktní osoby, kde se lze odvolat proti rozhodnutí o žádosti či návrhu
PhDr. Luboš Velek, Ph.D. – ředitel MÚA
Gabčíkova 2362/10
182 00 Praha 8
tel: 286 010 112, 234 612 205
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- Přehled nejdůležitějších předpisů
- Zřizovací listina MÚA (pdf)
- Dodatek č. 1 ke zřizovací listině (pdf)
- Dodatek č. 2 ke zřizovací listině (pdf)
- Metodický pokyn (pdf) ke sjednocení postupu orgánů veřejné správy při zajištění práva fyzických a právnických osob na poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Lhůty, které je ze zákona nutné dodržovat
- žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt
- do 7 kalendářních dnů ode dne podání sdělit žadateli údaje o zveřejnění informace
- do 7 kalendářních dnů ode dne podání požádat žadatele o upřesnění požadované informace
- nedostane-li MÚA (kontaktní osoba) od žadatele upřesňující informace, odmítne žádost do 30 kalendářních dnů od podání žádosti
- žadatel je informován o odložení žádosti do 3 kalendářních dnů po jejím odložení, nejpozději však ve lhůtě stanovené pro vyřízení žádosti zákonem
- povinný subjekt poskytne požadovanou informaci v základní lhůtě do 15 kalendářních dnů od podání žádosti
- lhůtu 15 kalendářních dnů lze prodloužit nejvýše o 10 kalendářních dnů, tj. na 25 kalendářních dnů, a to jen ze závažných důvodů, kterými jsou:
- vyhledávání a sběr požadovaných informací v jiných oborech
- žádost o objemné množství oddělených a odlišných informací v jedné žádosti
- nutnost konzultovat s jiným povinným subjektem (nebo se dvěma či více složkami povinného subjektu), který má závažný zájem na předmětu žádosti
- o prodloužení základní lhůty a o důvodech, které k tomu vedly, je žadatel informovován do 15 kalendářních dnů
- lhůta pro odvolání žadatele je 15 kalendářních dnů od doručení rozhodnutí
- Způsob podání žádosti o poskytnutí informace
- žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací
- není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
- je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána na elektronickou adresu uvedenou výše
- Výroční zpráva Masarykova ústavu a Archivu AV ČR, v.v.i., o poskytování informací v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů za rok (pdf):
- Sazebník úhrad za poskytované informace