Previous Next
Nad rukopisy období raného novověku KATEŘINA SMYČKOVÁ – JAN PIŠNA Soudobá popularita mediálních studií dobývá stále širší oblast vědeckého zkoumání. Jejich...
Olomoucká poezie a próza po roce 1989 STANISLAVA SCHUPPLEROVÁ Polistopadové období, především 90. léta minulého století, charakterizují v literatuře...
Profesijné vyznanie metodologického staromilca IVANA TARANENKOVÁ Kniha Pavla Janouška Černá kočka, ako i jej podtitul napovedá, sa venuje výsostne špecifickej téme aj...

Jiří Trávníček: Vyprávěj mi něco. Jak si děti osvojují příběhy (Pistorius & Olšanská, Příbram 2007)

vypravejminecoKniha analyzuje kognitivní způsoby, jimiž se děti ve raném věku (3–10 let) vztahují k literatuře, a to především k epice. Výsledkem je studie, která dosud v českém kontextu chyběla: studie, která staví spíše na kognitivních než na psychologizujících či psychoanalytických přístupech a která má i praktický dopad. Může napomoci učitelům na základní škole, ale i rodičům uvědomit si, co se děje v hlavách jejich dětí při setkání s literaturou.