Adresa

Masarykův ústav a Archiv AV ČR, v. v. i.
Gabčíkova 2362/10
182 00  Praha 8


Tel.:  286 010 110
Fax.: 284 680 150
e-mail: mua@mua.cas.cz
www.mua.cas.cz
IČ 67985921
číslo účtu 69527011/0710
ID datové schránky: cgsns2j

Zásady pro poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

V souladu s usnesením vlády č. 875 ze dne 6. 9. 2000 o Metodickém pokynu ke sjednocení postupu orgánů veřejné správy při zajištění práva fyzických a právnických osob na poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím uvádíme požadované informace:

  • Zřízení MÚA
  • Organizační struktura MÚA
  • Jméno, adresa, telefon a elektronická adresa kontaktní osoby, u níž lze podat písemnou žádost o informace:
    Masarykův ústav a Archiv AV ČR, v. v. i.
    Mgr. Jan Boháček
    Gabčíkova 2362/10
    182 00  Praha 8
    tel: 286 010 134
    email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • Formulář žádosti pro podání žádosti o informace a místo, kde jej lze získat
    • Formulář lze získat u Lucie Kostrbové, viz výše.
    • Pro elektronické stažení je formulář k dispozici ve formátech pdf a doc.
  • Jméno, adresa, telefon a elektronická adresa kontaktní osoby, kde se lze odvolat proti rozhodnutí o žádosti či návrhu
    PhDr. Luboš Velek, Ph.D. – ředitel MÚA
    Gabčíkova 2362/10
    182 00  Praha 8
    tel: 286 010 112, 234 612 205
    email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • Lhůty, které je ze zákona nutné dodržovat
    • žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt
    • do 7 kalendářních dnů ode dne podání sdělit žadateli údaje o zveřejnění informace
    • do 7 kalendářních dnů ode dne podání požádat žadatele o upřesnění požadované informace
    • nedostane-li MÚA (kontaktní osoba) od žadatele upřesňující informace, odmítne žádost do 30 kalendářních dnů od podání žádosti
    • žadatel je informován o odložení žádosti do 3 kalendářních dnů po jejím odložení, nejpozději však ve lhůtě stanovené pro vyřízení žádosti zákonem
    • povinný subjekt poskytne požadovanou informaci v základní lhůtě do 15 kalendářních dnů od podání žádosti
    • lhůtu 15 kalendářních dnů lze prodloužit nejvýše o 10 kalendářních dnů, tj. na 25 kalendářních dnů, a to jen ze závažných důvodů, kterými jsou:
      • vyhledávání a sběr požadovaných informací v jiných oborech
      • žádost o objemné množství oddělených a odlišných informací v jedné žádosti
      • nutnost konzultovat s jiným povinným subjektem (nebo se dvěma či více složkami povinného subjektu), který má závažný zájem na předmětu žádosti
      • o prodloužení základní lhůty a o důvodech, které k tomu vedly, je žadatel informovován do 15 kalendářních dnů
      • lhůta pro odvolání žadatele je 15 kalendářních dnů od doručení rozhodnutí
  • Způsob podání žádosti o poskytnutí informace
    • žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací
    • není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
    • ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
    • je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána na elektronickou adresu uvedenou výše
  • Výroční zpráva Masarykova ústavu a Archivu AV ČR, v.v.i., o poskytování informací v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů za rok (pdf):