Vyhledávání



Příprava nové strategie AV ČR soutěž Věda fotogenická

banner-cs.jpg VEŘEJNÁ SBÍRKA ÚMG AV ČR, V. V. I. Dnem 6. 8. 2014 byla Ústavem molekulární genetiky AV ČR, v. v. i. (ÚMG) vyhlášena veřejná sbírka na pomoc čtrnáctileté Katareeye Epp, která trpí závažnou formou nádorového onemocnění. Její rodiče jsou zaměstnanci ÚMG v rámci projektu BIOCEV.

Jelikož Katareeya pochází z tzv. třetí země, konkrétně z Austrálie, podle českých zákonů nemá nárok na veřejné zdravotní pojištění.

Více informací...

Kalendář akcí

Dnes < 2014 >  < září > 
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Akademický bulletin

abicko

Videa ze světa vědy

videoprezentace-blok-bgd.jpg

projekt BIOCEV

biocev-logo-color-horizontal.jpg

Více o projektu

 

projekt ALISI

ALISI

Oskar Kokoschka pohledem historika umění Keitha Holze

Přednáška v Ústavu dějin umění AV ČR 
S dosud veřejnosti neznámými fakty, které mění pohled na významného rakouského malíře Oskara Kokoschku, vystoupí 12. června 2013 v 15.30 hodin v  Ústavu dějin umění Akademie věd ČR (místnost č. 117) americký historik umění doc. Keith Holz z Western Illinois University. Ve své přednášce nazvané Kokoschka public and private in Czechoslovakia: new evidence, new insights se zaměří na umělcovy nově objevené dopisy z moskevských a curyšských archivů. Tyto nálezy revidují dosavadní interpretace Kokoschkova umění a jeho aktivity v Československu v letech 1934–1938.

 
Umělcova veřejná role otevřeného obhájce lidských práv, jeho snaha o demokracii prostřednictvím vzdělávací reformy (hnutí Volkhochschule) a jeho kritika fašistické vlády souvisela s vypracovanou sítí podporovatelů, přátel a rodiny před i za hranicemi republiky. Keith Holz ukáže, jak Kokoschka využíval tyto vztahy jak k podpoře svého působení na veřejnosti, tak k uspokojení svých osobních přání a potřeb během těžkého přechodného období. Vztah mezi veřejným a privátním bude přednáška sledovat na Kokoschkových manifestačních malbách těchto let, zejména na Portrétu T. G. Masaryka (1936), Autoportrétu „degenerovaného“ umělce (1937–1938) a důkladně prozkoumaném plátně Vodotrysk (1938). Při souběžném sledování obrazu veřejného a soukromého života se objevuje případnější odpověď na otázku, jak Kokoschkův pobyt v Československu změnil jeho sebepojetí a praxi moderního umělce, protože nás přivádí k otázce, co znamenal modernismus ve 30. letech 20. století v Evropě.
 
Historik umění Keith Holz se věnuje umění 20. století v Německu (cca 1900–1945). Publikoval široce zaměřené studie na německé exilové umělce a jejich spolky v Praze, Paříži a Londýně ve 30. letech 20. století. Jeho kniha Modern German Art for Thierties: Paris, Prague and London: Resistance and Acquiescence in a Democratic Public Sphere, Ann Arbor, University of Michigan Press, vyšla v roce 2004.
 
Připravily: Ústav dějin umění AV ČR a Odbor mediální komunikace Kanceláře AV ČR
 

4.6.2013