Z cyklu
Seminář Ústavu termomechaniky
Mikrokosmos a makrokosmos: záhady a souvislosti
přednáší Jiří Chýla, FZÚ AV ČR, v. v. i.
3. prosince 2014 (středa), 10.00
Přednášková místnost B
Více
Studuje Biskupské gymnázium ve Žďáru nad Sázavou.
Navštěvuje stáž 3.24/2 Analýza rovinných vektorových polí získaných měřením proudění pomocí rovinné laserové metody (PIV). Identifikace a kvantifikace vírových a dalších struktur v proudovém poli pod vedením doc. Ing. Václava Uruby, CSc. z oddělení dynamiky tekutin.
1. Jaké bylo vaše první setkání s vědou?
Poprvé jsem se setkal s vědou už jako dítě. Jako malý jsem listoval stále dokola encyklopediemi a koukal na pořady, kde ukazovali fyzikální a chemické pokusy.
2. Jaké jste si vybral téma stáže?
Jako téma jsem si vybral Analýza rovinných vektorových polí získaných měřením proudění pomocí rovinné laserové metody.
3. Proč jste se rozhodl nastoupit na vědeckou stáž a vybral si dané téma?
Už jako malého mě fascinovalo to, jak se letadlo udrží ve vzduchu, či jak vznikne tornádo, a tak jsem se rozhodl, že zkusím prohloubit své znalosti v této oblasti a vyplatilo se.
4. Můžete nám stručně přiblížit, jak stáž probíhá, co jste se v rámci ní naučil?
Protože bydlím relativně daleko od místa, kde stáž vykonávám, jezdím na stáž pouze 2-3krát měsíčně. Svou práci vykonávám převážně v laboratoři, kde modeluju vektorová pole. Pokud se vyskytne příležitost, asistuji při pokusech, které lektor v laboratoři provádí. Občas pro mě můj lektor připraví exkurzi, která je vždy velmi přínosná.
5. Splňuje stáž vaše očekávání a co nového vám přinesla?
Nejenže mé očekávání splnila, ale i předčila. Každá stáž mi přinese něco nového, ať už jsou to vědomosti či zážitky.
6. Jak probíhá spolupráce s vaším lektorem?
Můj lektor mi dokáže vše vysvětlit tak, abych vše pochopil. Spolupráce s ním je velmi příjemná a přínosná.
7. Láká vás daná vědecká oblast a chtěl byste se jí dále věnovat, popřípadě ji studovat na vysoké škole?
Stálé ještě nejsem rozhodnut, co přesně chci v budoucnu dělat. Tato vědecká oblast je jedna z možných, které bych se v budoucnu chtěl věnovat.
8. Budete pokračovat ve vědecké práci i po ukončení stáže?
Pokud bude čas a příležitost tak určitě.
9. Ovlivní absolvování stáže váš výběr vysoké školy nebo vaše další studium?
Stáž rozhodně prohloubila můj zájem o fyziku a matematiku a v budoucnu bych tyto obory chtěl studovat. Ale jak jsem řekl, stále ještě nejsem rozhodnut, co přesně studovat chci.
10. Jaké jsou vaše studijní a profesní plány a cíle do budoucna?
Zatím nemyslím příliš dopředu. Mým nynějším cílem je především složit maturitní zkoušku. O volbě vysoké školy a profese zatím ještě nejsem rozhodnutý.