Kniha je výstupem týmového etnografického výzkumu, který autorky a autoři prováděli v letech 2011–2013 na pěti katedrách českých vysokých škol, včetně jedné školy soukromé. Narušuje řadu zažitých představ o českých vysokých školách, především tu, podle které není vůbec možné realizovat kvalitní vysokoškolské vzdělávání a kvalitní výzkum při vysokém počtu studujících. Jednotlivé kapitoly se věnují klíčovým otázkám vysokého školství: podobám učení a výuky v podmínkách masifikace; flexibilitě a prekarizaci profesních drah vyučujících a výzkumníků; povaze a organizaci vědění vytvářeného a reprodukovaného na akademické půdě; rozdílům a napětím mezi profesně a akademicky zaměřeným vzděláváním; a otázce kvality vysokého školství. Předmluvou přispěl Stanislav Štech a knihu uzavírá rozhovor s Jiřím Nantlem o možných praktických dopadech výzkumu na naše vysoké školství.
Monograph
Dvořáčková, J., P. Pabian, S. Smith, T. Stöckelová, K. Šima, T. Virtová.
Politika a každodennost na českých vysokých školách: Etnografické pohledy na vzdělávání a výzkum [Politics and everyday life in Czech universities: Ethnographic perspectives on teaching, learning and research]
Dvořáčková, J., P. Pabian, S. Smith, T. Stöckelová, K. Šima, T. Virtová. 2014. Politika a každodennost na českých vysokých školách: Etnografické pohledy na vzdělávání a výzkum [Politics and everyday life in Czech universities: Ethnographic perspectives on teaching, learning and research]. Praha: Sociologické nakladatelství.
Facebook
Twitter