Mediální kampaň s cílem vyvolat veřejnou diskuzi o postavení žen v českém mediálním prostoru zahájila 20. května 2015 tisková konference v Café Theraphy v Praze 1. Zástupkyně a zástupci médií se shodli na nutnosti budovat otevřený prostor pro konstruktivní diskuzi, která vyvolává reálná témata reflektující potřeby žen i mužů, a představili význam kampaně, která vyvrcholí 20. června 2015 v Národním domě na Vinohradech druhým ročníkem Kongresu žen.
Na tiskové konferenci vystoupili místopředsedkyně Kongresu žen Monika McGarrell Klimentová
(uprostřed) a šéfredaktor Hospodářských novin Martin Jašminský. Vlevo Zuzana Rejchová (Kongres žen)
Letošní téma kongresu Ženy a média slibuje diskuze nejen nad tím, proč je v Česku podíl žen ve vedení médií jen 24,6 %, ale i hledání odpovědí na otázky, zda má počet žen v médiích vliv na jejich obsah a proč je sexistická reklama tak rozšířená.
Redaktorka Radio Wave Barbora Šichanová
Podle předsedkyně
Kongresu žen Marcely Linkové ze Sociologického ústavu AV ČR jsou ve společnosti ženy i muži,
kterým se nerovnosti v postavení obou pohlaví nelíbí: „Ne všichni mají čas za změnu bojovat a
často ani neví jak. Rádi bychom ukázali, že každý z nás se může jednoduše zapojit.“ Genderová
expertka z katedry genderových studií FHS UK v Praze Ľuba Kobová upozornila na fakt, že se někdy
média vymlouvají, že samy jen odráží svět takový, jakým je. “Máme však spoluzodpovědnost za to,
jaký svět vůbec vytváříme.“
Zleva: Barbora Šichanová (Radio Wave), šéfredaktorka MY89.cz Lenka Tréglová, Ľuba Kobová (FHS
UK)
Všechna fota: Stanislava Kyselová, Akademický bulletin
Více informací viz
http://kongreszen.cz/
.
21 May 2015