Čtvrtý ročník programu Věda má budoucnost, jenž se snaží přilákat mladé lidi k přírodovědným a technickým oborům, završila 2. června slavnostní konference na půdě Akademie věd ČR, na níž žáci ze sedmi vybraných škol z celé republiky představili své projekty v rámci soutěže Věda očima mladých aneb jak podpořit vědu a techniku v ČR. Odborná porota, složená z manažerů firem, zástupců organizace AISIS a členů Akademie věd ČR, vybírala nejzajímavější projekty, které si mezi sebou rozdělí odměnu více než 40 tisíc korun. „Žáci se často rozhodují o svém budoucím zaměstnání podle toho, jak je bavily předměty ve škole. Důležité je ukázat různé inovace a trendy učitelům, aby byli schopni své žáky zaujmout a motivovat je ke studiu,“ vysvětluje koordinátor programu Radim Zabadal.
Žáci během letošního školního roku absolvovali několik setkání se
zaměstnavateli, dozvěděli se, jaké typy pracovních pozic firmy nabízejí, a mohli si také vyzkoušet
fiktivní přijímací řízení prostřednictvím sepsání vlastního životopisu či absolvováním pracovního
pohovoru nanečisto se skutečnými personalisty. V následujícím bloku nazvaném Věda v praxi se žáci
dostali do vývojových laboratoří a provozů firem nebo měli možnost prožít zkoumání vědy tváří v
tvář s vědci a odborníky z Akademie věd ČR. Do programu Věda má budoucnost se do dnešního dne
aktivně zapojilo více než 1 300 žáků a téměř 120 učitelů z České republiky a na 350 žáků a 15
učitelů na Slovensku.
Přehled vítězných žákovských týmů letošního ročníku soutěže Věda očima mladých najdete na
webových stránkách
www.vedamabudoucnost.cz nebo
www.soutez.vedamabudoucnost.cz,
případně na facebookové stránce pod heslem Věda má budoucnost.
10 Jun 2015