Aktuality

24.9.2015

Připravujeme pro Vás Den otevřených dveří

KDY: 3. listopadu 2015 v 10:00 a 14:00 hodin.
KDE: Psychologický ústav AV ČR, Hybernská 8 - Praha 1.
A co Vás čeká? Návštěvníci si prohlédnou laboratoř včetně pomůcek pro vyšetřování dospělých i dětských účastníků výzkumu. Uvidí také přístrojovou techniku používanou v laboratoři (detail).

24.9.2015

Co je to psychologický test

V rámci Týdne vědy a techniky pořádané Akademií věd ČR se uskuteční přednáška prof. Urbánka, která srozumitelnou formou vysvětlí, jak psychodiagnostické metody vznikají, jak jsou ověřovány jejich kvality a jak může např. i laik poznat, zda použitá psychodiagnostická metoda je pravděpodobně spíše kvalitní, ověřená, nebo naopak problematická a nebo zcela nevědecká (detail).

22.9.2015

Zveme Vás na přednášku a křest knihy "Češi a jejich sousedé" - Brno, 6.11.2015

Jaké jsou vztahy Čechů a obyvatel čtyř sousedních zemí? Co si myslí Češi o svých sousedech a příslušníci sousedních národů o Češích? Jak probíhají kontakty Čechů s lidmi sousedních národností a jak tyto kontakty ovlivňují jejich vzájemnou oblíbenost? Na tyto a další otázky odpoví autorky monografie Češi a jejich sousedé shrnující výsledky několikaletého výzkumu ve středoevropském regionu (Detail).

22.9.2015

Americký psycholog prof. Philip G. Zimbardo převzal nejvyšší vyznamenání Akademie věd ČR

Prof. Drahoš na slavnostním ceremoniálu 18. září v sídle Akademie věd ČR v Praze ocenil jeho zásluhy o rozvoj světové psychologie a vědy i jeho spolupráci s českou vědeckou obcí (Detail).

Více aktualit

PsÚ AV ČR  › Lidé  › cv  › lukavsky

Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D.

lukavsky-150x150.jpg Psychologický ústav AV ČR
Hybernská 8, 110 00 Praha
Tel. +420 221 403 914
WWW: www.jirilukavsky.info
E-mail: lukavsky@praha.psu.cas.cz

 

Odborné zájmy

  • Zrakové vnímání, pozornost, paměť
  • Sledování očních pohybů
  • Percepce a provádění akcí
  • Trénink kognitivních funkcí
  • Matematické modely

 

Vzdělání a pracovní zkušenosti

  • 2003 - nyní: vědecký pracovník, Psychologický ústav AV ČR
  • 2006 - nyní: statistik, Psychiatrické centrum Praha
  • 2010: pracovní pobyt v Institute of Behavioural Sciences, University of Helsinki, Finsko
  • 2003 - 2008: Ph.D. Ph.D. obor Klinická psychologie, FF UK, Praha
  • 2003 - 2005: Bc. obor Informatika, MFF UK, Praha
  • 1997 - 2003: Mgr. obor Klinická psychologie, FF UK, Praha
  • 2002: výměnný pobyt na katedře psychologie, Kansas State University

 

Grantové projekty

  • 2013 - 2015: Osobnost a spontánní mozková aktivita během klidu a sledování filmu: vzájemný vztah a strukturní determinanty”, spoluřešitel, GA ČR (13-23940S)
  • 2010 - 2012: Přesuny pozornosti a oční pohyby při sledování více objektů u zdravých dospělých”, řešitel, GA ČR (P407/10/P607)
  • 2006 - 2007: Asociační experiment - fyziologické koreláty a měření významů”, řešitel, GA ČR (406/06/1772)

  

Ocenění

2012 – Wichterleho prémie

 

Vybrané publikace

Kognitivní výzkum

  • Lukavský, J. (2013). Eye movements in repeated multiple object tracking. Journal of Vision, 13 (7), 1-16. [www]
  • Lukavský, J. (2010). The Effects of Cognitive and Emotional Workload on Physiological Reactions in Word Association Test in Healthy Adults. Studia Psychologica Vol. 52, No. 1, pp. 15-22.
  • Lukavský, J., Smolík, F. (2009). Word Order and Case Inflection in Czech: On-line Sentence Comprehension in Children and Adults. In N.A. Taatgen & H. van Rijn (Eds.), Proceedings of the 31th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 1358-1363). Austin, TX: Cognitive Science Society.
  • Smolík, F., Lukavský, J. (2009). Měření jazykového porozumění u dětí v reálném čase sledováním očních pohybů. Československá psychologie, 53, 5, 480-491. [Measuring of language comprehension in children using on-line preferential looking]
  • Škrdlantová, L., Horáček, J., Colleen, D., Lukavský, J., Kopeček, M., Preiss, M., Novák, T., Höschl, C. (2005). The influence of low-frequency left prefrontal rTMS on memory for words but not faces. Physiological Research, 54, 123-128. (fulltext)
  • Lukavský, J. (2004). Emoční hodnocení testových slov jako rozšíření asociačního experimentu. Československá psychologie, 48 (3), 203-214. [Subjective valence of the test words as enhancement of the Word Association Test]
  • Lukavský, J. (2003). Vliv temperamentových vlastností na elektrodermální aktivitu při asociačním experimentu. Československá psychologie, 47 (6), 503-512. [The temperament characteristics and electrodermal activity during Word Association Test]

Virtuální agenti a simulace

  • Brom, C., Vyhnánek, J., Lukavský, J., Waller, D., & Kadlec, R. (2012). A computational model of the allocentric and egocentric spatial memory by means of virtual agents, or how simple virtual agents can help to build complex computational models. Cognitive Systems Research, 17-18, 1-24.
  • Brom, C., Pešková, K., Lukavský, J. (2007). What Does Your Actor Remember? Towards Characters with a Full Episodic Memory. In Cavazza, M., Donikian, S. (Eds.), Proceedings of 4th International Conference on Virtual Storytelling (Vol. 4871, p.89-101).
  • Brom, C., Pešková, K., Lukavský, J. (2007). Where did I put my glasses? Determining trustfulness of records in episodic memory by means of an associative network. In Costa, F.A.E., Rocha, L.M., Costa, E., Harvey, I., & Coutinho, A. (Eds.), Advances in Artificial Life, Proceedings (Vol. 4648, p. 243-252).

Statistika

  • Malíková, H., Krámská, L., Liščák, R., Vojtěch, Z., Procházka, T., Marečková, I., Lukavský, J., Druga R. (2012). Stereotactic radiofrequency amygdalohippocampectomy for the treatment of temporal lobe epilepsy: Do good neuropsychological and seizure outcomes correlate with hippocampal volume reduction? Epilepsy Research, 102(1-2), 34–44. doi:10.1016/j.eplepsyres.2012.04.017
  • Lukavská, K., Klicperová-Baker, M., Lukavský, J., Zimbardo, P.G. (2011). ZTPI – Zimbardův dotazník časové perspektivy. Československá psychologie, 55 (4), 356-373. [ZTPI - Zimbardo Time Perspective Inventory]
  • Lukavský, J., Šolcová, I., Preiss, M. (2011). Proaktivní zvládání u osob staršího věku: vztah k vybraným kognitivním proměnným.Československá psychologie, 55 (3), 193-203. [Proactive coping and cognitive performance in elderly]
  • Bezdíček, O., Lukavský, J., Preiss, M. (2011). Validizační studie české verze dotazníku FAQ. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie, 74/107(1), 36-42. [Functional Activities Questionnaire, Czech version – a Validation Study]
  • Říčan, P., Lukavský, J., Janošová, P., Štochl, J. (2010). Spirituality of American and Czech students – a cross-cultural comparison.Studia Psychologica, 52, 3, 243-251.
  • Preiss, M., Kučerová, H., Lukavský, J., Šóš, P., Štěpánková, H., Čermáková, R. (2010). Cognitive deficits in hospitalized and never hospitalized remitted unipolar depressive patients. European Journal of Psychiatry, 24, 3, 129-135.
  • Preiss, M., Kučerová, H., Lukavský, J., Štepánková, H., Sos, P., Kawaciukova, R. (2009). Cognitive deficits in the euthymic phase of unipolar depression. Psychiatry Research, 169, 3, 235 – 239.
  • Fráňová, L., Lukavský, J., Preiss, M. (2008). Relationship of children’s depression inventory factor structure to school achievement. Studia Psychologica, 50(4), 383-394.
  • Poláčková Šolcová, I., Lukavský, J., Slaměník, I. (2008). Emoční frekvence, regulace a celková hédonická bilance u dospívajících a dospělých. Československá psychologie, 52, 6, 537-554. [Frequency of experienced emotions, emotions regulation, and hedonic balance in adolescents and adults]
  • Fráňová, L., Lukavský, J., Preiss, M. (2006). Školní podvýkonnost a subjektivní míra depresivních symptomů. Československá psychologie, 50 (6), 335-343. [School underachievement and subjective level of depressive symptoms]
  • Šolcová, I., Lukavský, J., Greenglass, E. (2006). Dotazník proaktivního zvládání životních nároků. Československá psychologie, 50, 2, 148-162. [The Proactive Coping Inventory: Czech adaptation]