Detail novinky
Technologické centrum AV ČR uspořádalo zajímavou konferenci k tématu Inovace ve službách
Konference Inovace ve službách 2011 s podtitulem „Jak inovace ve službách transformují Evropskou unii“ se konala 7. prosince v prostorách Konferenčního centra CITY. Konference byla organizována Technologickým centrem AV ČR v rámci sítě Enterprise Europe Network.
Program konference zahájili zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu a Zastoupení Evropské komise v ČR. Na úvodní slovo navázala Martina Jakl z Institutu technologie a inovačního managementu VŠE se svou přednáškou na téma „Inovace ve službách: význam pro konkurenceschopnost z mikro a makro pohledu“. Dále Michal Pazour z Technologického centra AV ČR nastínil téma „Specifika inovací ve službách a jejich implikace pro inovační politiku“. Přednáška Václava Suchého z Technologického centra AV ČR – sítě Enterprise Europe Network na téma „EVROPA 2020 a současné trendy v evropských inovačních službách: poznatky expertního panelu EU“ shrnovala zásadní výstupy z tohoto panelu a přinášela informace o hlavních závěrech. Cílem expertního panelu je identifikovat služby přispívající k naplňování strategie „EVROPA 2020“.
Na konferenci vystoupili i zahraniční hosté Viliam Lendel a Michal Varmus z Žilinské univerzity v Žilině přijeli přednášet na téma „Inovační aktivity slovenských podniků“. Informovali o výsledcích výzkumu v této oblasti, jehož hlavním výstupem je potvrzení hypotézy: Víc jak 60% vrcholových manažerů středních a velkých podniků považuje za nejdůležitější předpoklad pro úspěšné uplatňování inovační strategie v podniku laterální myšlení a práci s inovacemi, znalostmi v procesu tvorby inovační strategie.
Design služeb a jejich východiska, metody a případové studie představil Adam Hazdra z Jihomoravského inovačního centra. Tato přednáška byla více než jen úvodem k praktické části konference, ve které vystoupili zástupci firem s konkrétními příklady implementace inovací ve službách.
Na závěr konference proběhl diskuzní panel, ve kterém přednášející nejdříve informovali o zajímavých inovacích ve službách, se kterými se osobně setkali a se kterými měli pozitivní zkušenost. Na základě položených dotazů se rozvinula diskuze k tématu jak měřit úspěšnost inovace ve službách. Jednotlivý panelisté uvedli příklady ze své praxe, tak jak je aplikují ve svých firmách. Hlavním problémem byl rozdíl mezi komerční a nekomerční sférou, kde je měřítko úspěšnosti aplikace inovace zcela odlišné.
Jak bylo možné vidět dle zájmu v průběhu závěrečné diskuze, je toto téma velmi zajímavé pro veřejnost v České republice. Většina ze 75 přítomných hodnotila celkovou akci velmi pozitivně a to jak organizační, tak odbornou část.