Detail novinky

Jak připravit v globálním prostředí podnik na následujících 15 let?

Publikováno: 23.9.2013

Jak připravit v globálním prostředí podnik na následujících 15 let?

„Každý podnikatel v České republice by se měl ptát, zda jeho výrobek či služba obstojí nejen v národní konkurenci, ale také v té celosvětové!“ - bylo hlavním mottem prezentace prof. Zdeňka Součka, předního specialisty na podnikové strategické řízení, kterou přednesl ve zcela zaplněném sále Technologického centra.

Prof. Souček svou prezentaci zaměřil na tři cíle:

- ukázat nezbytnost strategického řízení pro jakoukoliv velikost společnosti,

- popsat principy a metody strategického řízení podniku

- inspirovat, jak podnik připravit na následujících 15 let.

Hlavní globální trendy

Posluchači ocenili především tu část prezentace, ve které prof. Souček jmenoval hlavní globální trendy, jakými dle jeho slov jsou deprese, obezita, změna hospodářské mapy, militantnost a terorismus, informatizace, genetizace, nanotechnologie, biotechnologie, ekologizace, demografické posuny, globalizace, polarizace bídy a bohatství, pronikání vědy, spojení škol a podnikání, oteplování, AIDS, TBC, infekční choroby, meteorologické výkyvy. To jsou podle prof. Součka ta nejdůležitější témata, která budou v krátké budoucnosti nutná řešit. Jak tedy aktivně vytvářet budoucnost? Jedna z odpovědí zněla - pochopme a využijme nastupující trendy.

V další části přednášky se prof. Souček soustředil na obsah a tvorbu podnikové strategie a na základě příkladů ze své dlouholeté praxe předal posluchačům zkušenosti, jak úspěšnou strategii firmy tvořit.

Účastníci semináře měli také možnost se seznámit s několika knižními tituly, které prof. Souček za svou dlouholetou práci ve vytváření podnikových strategií napsal.

přednášející prof. Zdeněk Souček