Obsah a metody vzdělávání mohou být (a často jsou) genderově zatíženy. Cílem semináře je identifikovat rizikové oblasti formálního a neformálního kurikula a ukázat postupy, které lze použít k odhalení a odstranění genderových stereotypů. Genderové rovnosti ve vzdělávání lze dosáhnout pouze prostřednictvím kombinace zásahů do různých stránek vzdělávacího procesu.
Obsah workshopu:
1. Genderová rovnost ve vzdělávání
Představení různých pojetí genderové rovnosti ve vzdělávání. Budou ukázány odlišnosti mezi rovností v přístupu ke vzdělávání, rovností v průběhu a podmínkách vzdělávání a rovností ve výsledcích vzdělávání.
2. Typologie kurikula z genderové perspektivy
Představení různých typologií kurikula, které jsou relevantní pro genderovou analýzu. Konkrétně se jedná o rozlišení kurikula podle cílů učení a podle fází vyučovacího procesu.
3. Gender v jednotlivých oblastech pedagogického procesu
Představení jednotlivých oblastí vzdělávání, které obsahují riziko genderových stereotypů. Konkrétně bude pozornost věnována následujícím oblastem: konstrukce učiva, vyučovací metody, hodnocení výsledků, pravidla pedagogické komunikace, vztahy ve studijních skupinách, zastoupení žen a mužů mezi vyučujícími a mezi studujícími, fyzický prostor.
4. Gender na vysoké škole
Závěrečná diskuse bude vycházet z aplikace představených poznatků do výuky na vysoké škole (v porovnání s nižšími vzdělávacími stupni). Cílem je identifikovat konkrétní problematické aspekty, s nimiž mají účastnice a účastníci zkušenosti, a navrhnout kroky pro jejich odstranění.
Rozsah: 90 minut
Více informací zde.
Svou účast můžete potvrdit zde.
Facebook
Twitter