Previous Next
Záslužná edice KVĚTA SGALLOVÁ Součástí vývoje novočeské poezie na konci 18. a začátku 19....
Důstojná sumarizace Na úvod je třeba podotknout, že česká literární a knihovní věda rozhodně netrpí...
Ad Zdeněk Smolka: Historie polské literatury českého Těšínska – polemika LIBOR MARTINEK Již jednou jsem polemizoval s recenzí ostravského literárního historika...
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 

Badatelské zaměření

Literatura holokaustu očima dětí – fiktivní i nefiktivní próza, deníky; holokaust v československém a českém filmu.

Studium a stáže

20052010 FSV UK, žurnalistika; 20102013: FSV UK, politologie; 20052012 FF UK, český jazyk a literatura.

Zaměstnání

Od 2012 ÚČL AV ČR, bibliografka.

Výběrová bibliografie

Studie:

  • Holokaust jako inspirace československého a českého filmu [studie bude součástí monografie, která vyjde roku 2016].
  • The Fight against Evil. In: Zbyněk Brynych’s Films: Transport from ParadiseAnd the Fifth Rider Is Fear, and I, Justice [příspěvek na mezinárodním workshopu, který proběhl 8.–9. 5. 2014, publikace vyjde ve vydavatelství Akropolis v roce 2015].
  • The Tale of Sir Nicholas Winton in Matej Mináč´s Films Nicky´s Family and The Power of GoodIn: R. Ibler (ed.): Der Holocaust in den Mitteleuropäischen Literaturen und Kulturen seit 1989 / The Holocaust in the Central European Literatures and Cultures since 1989. Stuttgart: Ibidem, 2014.
  • Anna Novac’s The Beautiful Days of My Youth and Arnošt Lustig’s The Unloved. In: J. Holý (ed.): The Representation of the Shoah in Literature and Film in Central Europe: 1970s and 1980s. Prague: Akropolis, 2012.
  • Choral Narration of the Holocaust through Children’s Eyes. Transformation of the Choral Narration and Child’s Narrator in Children of Zion (Henryk Grynberg), Star Children (Clara Asscher Pinkhof) and We Came as Children (Karen Gershon). In: J. Holý (ed.): Holocaust Literature, Theatre, and Film in Central Europe. The Fifties and Sixties. Prague: Akropolis, 2012.