Archiv zpráv
- 2016 (31)
- Prosinec (1)
- Listopad (2)
- Říjen (3)
- Září (1)
- Srpen (2)
- Červenec (3)
- Červen (1)
- Květen (8)
- Oborová publikační výkonnost výzkumných pracovišť v ČR
- Speciální akce: 2016 OECD Survey on the Czech Republic
- Public lecture: The Overeducation Crisis in the Middle East
- Konference "Celoživotní ekonomické dopady mateřství"
- Public lecture: The Knowledge Capital of Nations
- Podpora rodin s dětmi prostřednictvím daňově dávkového systému
- Dopad daní a dávek na příjmovou nerovnost a relativní chudobu v ČR
- Podpora školek je výhodná pro všechny
- Duben (3)
- Březen (3)
- Únor (3)
- Leden (1)
- 2015 (32)
- Listopad (4)
- Říjen (4)
- Září (4)
- Srpen (1)
- Červenec (2)
- Červen (2)
- Květen (3)
- Duben (5)
- Březen (2)
- Únor (5)
- 2014 (12)
- Prosinec (1)
- Září (1)
- Srpen (1)
- Červenec (1)
- Červen (2)
- Květen (3)
- Březen (3)
- 2013 (17)
- Prosinec (3)
- Listopad (2)
- Říjen (2)
- Září (1)
- Červen (1)
- Květen (3)
- Duben (2)
- Březen (1)
- Únor (1)
- Leden (1)
- 2012 (12)
- Prosinec (1)
- Listopad (1)
- Říjen (1)
- Září (2)
- Srpen (1)
- Červen (1)
- Květen (1)
- Duben (1)
- Březen (1)
- Únor (2)
- 2011 (9)
- Prosinec (1)
- Říjen (1)
- Srpen (1)
- Červenec (2)
- Květen (2)
- Duben (1)
- Únor (1)
Zprávy
Public lecture: The Knowledge Capital of Nations
June 7, 2016 On the importance of educational achievement for economic prosperity, policies fostering school accountability and autonomy, and the role of vocational education. Key note speaker: Professor Ludger Woessmann, University of Munich
SEE OUR VIDEO FROM THE LECTURE!
Annotation:
Is knowledge the centrepiece of economic growth? Are enormous differences in wealth, health and well-being across nations, developed and developing alike, driven by differences in educational achievement? Professor Woessmann addresses these questions in his recent thought-provoking book „The Knowledge Capital of Nations: Education and the Economics of Growth“ (coauthored with Prof. Eric A. Hanushek). Professors Woessmann and Hanushek, world experts on research with international test score and educational data, convincingly demonstrate that conventional measures of schooling miss a crucial part of how skills translate into development and make a powerful argument that learning and cognitive skills, after all, might be the key to long-run prosperity.