Filtrovat články

V září 2008 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., zopakovalo některé otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, probíhajícího od roku 2004. V této tiskové zprávě jsou uvedeny základní výsledky otázek na preferenci konkrétní značky piva, na roli aspektů jako je cena nebo chuť při výběru a je zmíněna také tematika vnímání nealkoholického piva.

Číst dál...

V září 2008 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., zopakovalo některé otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, probíhajícího od roku 2004. Tato tisková zpráva přináší základní informace o názorech české veřejnosti na budoucnost českého piva a pivovarnictví a o náladě v souvislosti se soupeřením výrobců různých velikostí na českém trhu.

Číst dál...

V zářijovém šetření zjišťovalo Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i., postoje českých občanů k různým aspektům vzdělávání. Respondenti hodnotili vlastní dosažené vzdělání nebo různé faktory, které ovlivňují úroveň vzdělání, jako jsou například schopnosti, vzdělání rodičů či pohlaví. Dotázaní se vyjadřovali též k tomu, zda má každý člověk v České republice podle jejich názoru možnost dosáhnout vzdělání, které odpovídá jeho schopnostem.

Číst dál...

V rámci dubnového šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění zajímalo o názory občanů na podmínky života v místě bydliště. Respondenti byli nejprve dotázáni na obecnou spokojenost s životem v místě bydliště. Poté jim byla dána k posouzení řada různých kritérií spojovaných s kvalitou bydlení, jako je například dopravní infrastruktura, úroveň služeb, možnost uplatnění na trhu práce či v neposlední řadě kvalita životního prostředí a možnost odpočinku.

Číst dál...

V únorovém šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění zabývalo tématem kouření. Kromě otázek mapujících, zda, jak často a kolik cigaret Češi kouří, šetření zkoumalo i postoje občanů k zákazu kouření na veřejných místech či v restauracích. Součástí zprávy je třídění odpovědí podle základních sociodemografických charakteristik a porovnání s výsledky výzkumu v rámci CEORG - Central European Opinion Research Group.

Číst dál...

V rámci dlouhodobého projektu zkoumání fenoménu piva v české společnosti byla v září 2007 sledována také problematika jeho konzumace. Tisková zpráva přináší základní souhrnné informace o podílu lidí, kteří pivo pijí, a o jimi uváděném průměrném množství a frekvenci konzumace. Pozornost je věnována také rozdílům mezi podskupinami obyvatel a vývoji těchto aspektů v české společnosti od roku 2004.

Číst dál...

V rámci dlouhodobého projektu zkoumání fenoménu piva v české společnosti byla v září 2007 sledována také problematika jeho výběru konzumenty. Tisková zpráva přináší základní souhrnné informace o oblibě a konzumaci jednotlivých kategorií piva, jako je ležák nebo černé pivo, o kritériích výběru a o statusu nealkoholického piva v České republice. Pozornost je věnována také ekonomickým aspektům výběru a vývoji vybraných ukazatelů od roku 2004.

Číst dál...

V rámci dlouhodobého projektu zkoumání fenoménu piva v české společnosti byla v září 2007 sledována také problematika značky a identifikace s ní. Tisková zpráva přináší základní souhrnné informace o podílech lidí, kteří mají v oblibě nějakou značku piva, o jejich věrnosti oblíbeným značkám a ochotě vyzkoušet neznámou na úkor značky dobře známé. Pozornost je věnována také lokálnímu aspektu preference značky a vývoji vybraných ukazatelů od roku 2004.

Číst dál...

V rámci dlouhodobého projektu zkoumání fenoménu piva v české společnosti byla v září 2007 sledována také problematika image piva v české společnosti. Tisková zpráva přináší základní souhrnné informace o obecném vztahu Čechů k pivu, o vnímání jeho prestiže jako nápoje vhodného či nevhodného pro různé situace a o příležitostech, při kterých je pivo v České republice nejčastěji konzumováno.

Číst dál...

Centrum pro výzkum veřejného mínění se v zářijovém výzkumu zajímalo, jak čeští občané hodnotí kvalitu výuky na všech úrovních školního vzdělávání. Součástí tiskové informace je též časové srovnání aktuálních výsledků s údaji získanými v předchozích šetřeních. Dále Češi posuzovali, které z uvedených vlastností (znalosti, samostatnost, sebedůvěra, orientace ve společnosti, kázeň, morální hodnoty) dokáží jednotlivé typy škol rozvíjet.

Číst dál...