Previous Next
Jak se zrcadlí česká moderna v interakčních vztazích VÁCLAV MAIDL Po přečtení čtyři sta sedmdesáti devíti stránek knihy Lucie Merhautové je dobré vrátit se ještě jednou k...
Fenomén Zappa: badatelský oříšek, nebo kámen úrazu? STEFAN SEGI V září roku 2013, u příležitosti dvacátého výročí úmrtí kytaristy a skladatele Franka Zappy, uspořádal Ústav...
Evropská knižní kultura? Ne, kultury… JIŘÍ TRÁVNÍČEK Na poli knižní a čtenářské kultury jsme v poslední době svědky několika integračních snah: shromáždit data...

knihy-kupovati

 Publikace Jiřího Trávníčka a Zdeňka Šimečka Knihy kupovati... mapuje dějiny knižního trhu zasazené do kontextu kulturních, ale také obecných dějin v českých zemích. Prostor dostává i kontext německý, židovský a slovenský. Popisuje fungování jednotlivých segmentů trhu, charakterizuje jeho čelné instituce, jako jsou nakladatelství, knihkupectví, tiskárny (a místy rovněž knihovny), i  jeho významné osobnosti. Poslední titul stejného zaměření v Čechách vyšel v roce 1927.