News

19 Feb 2018

Ve dnech 8. - 11. 2. 2018 se konal 10. ročník Kognitivní školy,

kterou organizovalo oddělení Kognitivní psychologie. Organizátoři připravili prezentaci, která zachycuje vývoj Kognitivní školy za posledních 10 let.

11 Jan 2018

Číslo 6 Československé psychologie je věnováno

výzkumu řešení úloh u dětí předškolního věku. Jsou diskutovány právní a etické otázky v práci s dětmi a adolescenty a genderově odlišné fungování položek v Eysenckově osobnostním dotazníku (EPQ). Přehledové studie jsou věnovány duševnímu zdraví neheterosexuálů  a vizuální percepci u nemocných schizofrenií.

5 Jan 2018

Rada pro výzkum, vývoj a inovace

zveřejnila výsledky hodnocení výzkumných organizací za rok 2016. Mezi excelentními výsledky získala poprvé nejvyšší hodnocení A studie autorek z Psychologického ústavu Martiny Hřebíčkové a Sylvie Graf o přesnosti národních stereotypů.

16 Nov 2017

V právě vycházejícím čísle 5 Československé psychologie

čtenář nalezne tři empirické studie: cílem první z nich bylo syste­maticky ověřit vliv seberegulační intervence zaměřené na cíl (výcvik v dosahování cílů zalo­žený na sociálně-kognitivní teorii seberegulace) na dosahování cíle a seberegulační indexy. Druhá studie se zabývala formami důvěry (sociální a politické) a jejich souvislostmi s postoji k členským (ingroups) a nečlenským (outgroups) skupinám. Třetí studie byla věnována strategiím vyrovnávání se s rakovinou prsu.

More news

Ongoing projects

Projects started in:


2015 | 2016 | 2017

  

Projects

Investigator

Duration

GA17-20856S
Developing academic excellence: A systemic approach to high achievement in early career academics, RIV
Jiří Mudrák 2017-2019
GA17-14387S
The effect of intergroup contact on acculturation strategies and support for minority rights: A longitudinal perspective in majority and minority, RIV
Martina Hřebíčková 2017-2019
GA17-02634S
The styles of ego integrity in the life stories of older adults: a narrative approach,
RIV
Iva Poláčková Šolcová 2017-2019
7AMB17AT034
Bullying in schools: When do peers defend their bullied classmates? RIV
Lenka Kollerová 2017-2018
GA16-17529S
Severely Traumatized Girls: The Impact of Complex Interpersonal Trauma on Psychopathology of Personality in Adolescence, RIV
Ivo Cermák 2016-2018
GA16-15123S
On-line processing of grammar and semantics in Czech children,
RIV
Filip Smolík 2016-2018
GA16-07983S
Visual scene memory: the effect of correlation of visual input in space and time on memory fidelity,
RIV
Jiří Lukavský 2016-2018
LG15038 INGO II MŠMT
Promoting participation of psychologists from the Czech Republic in the governing bodies of international societies in the field of psychology, RIV
Marek Blatný 2016-2017
GA15-22474S
Predictors of Generativy in Middle Adulthood: A longitudinal Study
, RIV
Marek Blatný 2015-2017
GA15-16738S
Individual differences in self-other distinction
, RIV
Kristína Czekóová 2015-2017
GA15-11062S
Psychosocial analysis of non-democratic character in a post-communist society: Empirical assessment of negative passivity and so called "bad mood", RIV
Martina Klicperová 2015-2017
GA15-03875S
Psychological aspects of video game playing: three-generational study, RIV
Petr Květon 2015-2017
GA15-00682S
Defending victims of bullying: The longitudinal role of individual and group factors, RIV
Lenka Kollerová 2015-2017