News

19 Feb 2018

Ve dnech 8. - 11. 2. 2018 se konal 10. ročník Kognitivní školy,

kterou organizovalo oddělení Kognitivní psychologie. Organizátoři připravili prezentaci, která zachycuje vývoj Kognitivní školy za posledních 10 let.

11 Jan 2018

Číslo 6 Československé psychologie je věnováno

výzkumu řešení úloh u dětí předškolního věku. Jsou diskutovány právní a etické otázky v práci s dětmi a adolescenty a genderově odlišné fungování položek v Eysenckově osobnostním dotazníku (EPQ). Přehledové studie jsou věnovány duševnímu zdraví neheterosexuálů  a vizuální percepci u nemocných schizofrenií.

5 Jan 2018

Rada pro výzkum, vývoj a inovace

zveřejnila výsledky hodnocení výzkumných organizací za rok 2016. Mezi excelentními výsledky získala poprvé nejvyšší hodnocení A studie autorek z Psychologického ústavu Martiny Hřebíčkové a Sylvie Graf o přesnosti národních stereotypů.

16 Nov 2017

V právě vycházejícím čísle 5 Československé psychologie

čtenář nalezne tři empirické studie: cílem první z nich bylo syste­maticky ověřit vliv seberegulační intervence zaměřené na cíl (výcvik v dosahování cílů zalo­žený na sociálně-kognitivní teorii seberegulace) na dosahování cíle a seberegulační indexy. Druhá studie se zabývala formami důvěry (sociální a politické) a jejich souvislostmi s postoji k členským (ingroups) a nečlenským (outgroups) skupinám. Třetí studie byla věnována strategiím vyrovnávání se s rakovinou prsu.

More news

Past projects

Projects finished in years: 

2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016

 

 

Projects

Investigator

Duration

GA14-02098S
Kvalita pracovního prostředí a well-being zaměstnanců ve veřejném vysokém školství, RIV
Kateřina Zábrodská 2014-2016
GP14-02889P
Rozdíly v emoční habituaci u mužů a u žen, RIV
Iva Poláčková Šolcová 2014-2016
GA13-25656S
Determinanty vztahů mezi skupinami: integrovaný model meziskupinových postojů, kontaktu, osobnostních a sociálních faktorů, RIV
Sylvie Graf 2/2013-12/2016
BLSY
Brno Longitudinal Study of Youth
Marek Blatný 10/2014-7/2016
LG13051 INGO II MŠMT
Participation of Czech psychologists in boards of international psychological societies, RIV
Marek Blatný 3/2013-12/2015
GA13-23940S
Personality and spontaneous brain activity during rest and movie watching: relation and structural determinants, RIV
Jiří Lukavský 2/2013-12/2015
GA13-26779S
The acquisition of Czech grammar: rules, context, and the theory of mind, RIV
Filip Smolík 2/2013-12/2015
GA13-28709S
Visual space perception in photographs, RIV
Michal Šimeček 2/2013-12/2015
GAP407/12/0706
Psychological aspects of reintegration and resocialisation of offenders into the society, RIV
Veronika Polišenská 2012-2015
GAP407/11/2421
Quality of life in children surviving cancer: longitudinal study, RIV
Marek Blatný 2011-2015
GAP407/12/2432
Complexity as an expression of the psychological life of an individual, RIV
Tomáš Urbánek  2012-2014
GAP407/12/2528
Longitudinal study of visual perception of sight-recovery patients
after a long-term sensory deprivation , RIV
Radovan Šikl  2012-2014
M300251271
Determinants of intergroup relations: An integrated model of intergroup attitudes,
contact, personality, and language
Sylvie Graf  8/2012-2/2013
GAP407/11/2397
Traditional and computer-based methods in testing of spatial reasoning, RIV
Dalibor Vobořil  3/2011-12/2013
GAP407/11/2226
Dynamics of resilience and its resources in crewmembers
during extended spaceflight simulation, RIV
Iva Šolcová  2011-2013
GAP407/10/2394
Intergroup attitudes and intergroup contact
in five Central European countries, RIV
Martina Hřebíčková  2010-2012
GAP407/10/2047
Comprehension of grammar and lexicon in toddlers: agreement, word order, information structure and their relationships with lexicon, RIV
Filip Smolík  2010-2012
GPP407/10/P607
Attention shifts and eye movements in Multiple Object Tracking
in healthy adults,
RIV
Jiří Lukavský  2010-2012
GPP407/10/P610
Early communication: Physiological correlates of sharing emotions
with others during the first year of life,
RIV
Gabriela Marková  2010-2012
GPP407/10/P146
Bullying and mobbing in tertiary education: Qualitative methodology
as a research and intervention tool
RIV
Kateřina Zábrodská  2010-2012
GPP407/10/P566
Relationship between physical and visual space
in different experimental settings, RIV
Michal Šimeček  2010-2012
GAP407/10/2047
Psychosocial needs and quality of life
of healthy siblings of pediatric cancer patients,
RIV
Marek Blatný  2009-2012 
GA406/09/2003
Perception and memory changes during long-term isolation, RIV
Radovan Šikl   2009-2012
GA406/09/2089
Analysis of stories evoked by Thematic Apperception Test:
quantitative and qualitative approaches,
RIV
Tomáš Urbánek  2009-2011
IAA701840901
Acting with the inner partner in individual, group and cultural contexts, RIV
Vladimír Chrz  2009-2011
GA406/09/2096
Emotional intelligence and its role in coping,
RIV 
František  Baumgartner  2009-2011
GP406/09/P284
The issues of polytomous IRT models in the field of psychology of personality
and its implementation in the CATO software framework, RIV
Martin Jelínek  2009-2011
GP406/09/P604
Psychodiagnostics from a perspective of the personal construct theory, RIV
Miroslav Filip  2009-2011
GA406/07/1384
Quality of life in children surviving cancer: A developmental approach, RIV
Marek Blatný  2007-2010
IAA700250801
Ethical-psychological factors of bullying and coping with it in the primary school, RIV
Pavlína Janošová  2008-2010