Previous Next
Hrabal v množném čísle JIŘÍ PELÁN Jakub Češka se věnuje Hrabalovi už delší čas; nyní vydal knižní monografii Bohumil Hrabal, autor v množném...
Empirická analýza literatury RICHARD ZMĚLÍK V loňském roce vydalo nakladatelství XYZ, které náleží pod mediální skupinu Albatros Media, knihu s titulem...
Subverzní adaptace VERONIKA PEHE Kniha Petra Bubeníčka vyšla jako součást série nakladatelství Palgrave Macmillan soustředící se na adaptaci...

knihy-kupovati

 Publikace Jiřího Trávníčka a Zdeňka Šimečka Knihy kupovati... mapuje dějiny knižního trhu zasazené do kontextu kulturních, ale také obecných dějin v českých zemích. Prostor dostává i kontext německý, židovský a slovenský. Popisuje fungování jednotlivých segmentů trhu, charakterizuje jeho čelné instituce, jako jsou nakladatelství, knihkupectví, tiskárny (a místy rovněž knihovny), i  jeho významné osobnosti. Poslední titul stejného zaměření v Čechách vyšel v roce 1927.