Příští přednáška:
Metoda konečných prvků (FEM) je již řadu let nedílnou součástí všech fází procesu vývoje vozu, karoserie a jejích komponent ve ŠKODA AUTO a.s. V počátečních fázích vývoje nahrazuje a simuluje reálné zkoušky a umožňuje prověřit velké množství konstrukčních variant, které musí splňovat mnoho často protichůdných požadavků. Neustále rostoucí kapacita výpočetních clusterů umožňuje díky paralelizaci nejen zvládnout permanentně zvyšující se počet výpočtů, ale taktéž popsat chování virtuálního modelu stále ve větších detailech. Přednáška přestaví filozofii použití (FEM) při dimenzování karosérie vozu a přehled portfolia výpočtů, které pokrývají nejen statické zátěžné stavy, ale především velké množství crash testů, kterým jsou dnes moderní vozy podrobovány. Zmíněny budou základní metodiky modelování, ale i současné trendy pro popsání procesů odehrávajících ve struktuře vozu při dynamických nárazových testech, které souvisí např. s porušováním materiálů.